Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Coaching dla menedżerów

980 zł

Program:

1. Coaching jako narzędzie menadżera w procesie rozwoju pracownika.

2. Proces coachingu: teorie uczenia się, cykl uczenia się wg Kolba, indywidualne style pracy, poziomy uczenia się wg Blooma.

3. Umiejętności i cechy coacha.

4. Przygotowanie do prowadzenia coachingu - model coachingu, przygotowanie siebie, miejsca i klienta.

5. Etapy coachingu:    

  • Określenie potrzeb i celów
  • Uzgodnienie potrzeb rozwojowych
  • Opracowanie planu szczegółowego
  • Wykonywanie zadania z uwzględnieniem przeszkód jakie mogą się pojawić
  • Przegląd działania i wybór najlepszego rozwiązania dla klienta
  • Zakończenie coachingu.

6. Studium przypadku: coaching w miejscu pracy, coaching kierowników, coaching  aktywnego słuchania, obserwacji i planowania, itp. 

7. Działania i ćwiczenia: afirmacje, ocenianie, myślenie pytaniami, mocne strony osobowości, dziennik moich frustracji, odgrywanie ról, itp.   

Cele:
Celem szkolenia jest zapoznanie się z metodą coachingu i jego rolą w procesie rozwoju pracowników w organizacji. Doświadczenie w jaki sposób coaching może prowadzić do osiągania celów, większej skuteczności  i efektywności. Stawanie się dobrym coachem w toku treningu polegającego na wzmacnianiu i udoskonalaniu działania poprzez refleksję nad tym jak stosuje się konkretną umiejętność czy wiedzę.

Metody prowadzenia zajęć:

  • Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
  • Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
  • Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
  • mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI