Coaching dla menedżerów
980 zł
Program:
1. Coaching jako narzędzie menadżera w procesie rozwoju pracownika.
2. Proces coachingu: teorie uczenia się, cykl uczenia się wg Kolba, indywidualne style pracy, poziomy uczenia się wg Blooma.
3. Umiejętności i cechy coacha.
4. Przygotowanie do prowadzenia coachingu - model coachingu, przygotowanie siebie, miejsca i klienta.
5. Etapy coachingu:
- Określenie potrzeb i celów
- Uzgodnienie potrzeb rozwojowych
- Opracowanie planu szczegółowego
- Wykonywanie zadania z uwzględnieniem przeszkód jakie mogą się pojawić
- Przegląd działania i wybór najlepszego rozwiązania dla klienta
- Zakończenie coachingu.
6. Studium przypadku: coaching w miejscu pracy, coaching kierowników, coaching aktywnego słuchania, obserwacji i planowania, itp.
7. Działania i ćwiczenia: afirmacje, ocenianie, myślenie pytaniami, mocne strony osobowości, dziennik moich frustracji, odgrywanie ról, itp.
Cele:
Celem szkolenia jest zapoznanie się z metodą coachingu i jego rolą w procesie rozwoju pracowników w organizacji. Doświadczenie w jaki sposób coaching może prowadzić do osiągania celów, większej skuteczności i efektywności. Stawanie się dobrym coachem w toku treningu polegającego na wzmacnianiu i udoskonalaniu działania poprzez refleksję nad tym jak stosuje się konkretną umiejętność czy wiedzę.
Metody prowadzenia zajęć:
- Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
- Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
- Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
- mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie