Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii

575 zł

Program:

MODUŁ I: Komunikacja czy mówienie?

  • Porozumiewanie się – co to znaczy?
  • Kiedy i w jakich sytuacjach się rozumiemy, a kiedy nie?
  • Zespół – co to znaczy?

MODUŁ II: Procesy wewnętrzne:

1. Różne cele, różne efekty:

  • Cele organizacji i zaangażowane w nie na poziomie całej firmy,
  • Czy te cele są dla mnie/nas? Co my z tego będziemy mieć?
  • Wróg czy przyjaciel – określanie korzyści własnych i cudzych – omówienie,
  • Zespół, jako siła napędowa w realizacji celów,
  • Kto tu rządzi? – relacje formalne i nieformalne, autorytety, wzajemne zależności,
  • Kiedy pojawia się podział: my – oni, czy jest możliwe bycie na poziomie „my” na wszystkich szczeblach organizacji?
  • Czy „my” przynosi efekty i jakie?

2. Działanie:

  • Kultura organizacyjna jako podstawa działania,
  • Wartości firmy i język komunikacji – jak to sprzedać pracownikom?
  • Wyznaczanie zrozumiałych/ważnych celów i zaangażowanie w nie zespołów,
  • Korzyści ze wspólnej drogi, odpowiedzialność za efekt,
  • Co możemy zrobić wspólnie? – integracja działań,
  • Atmosfera – nastawienie – możliwości – efekty – ścieżka dotarcia do sukcesu.

3. Skutki działań:

  • ​Poziomy współpracy – kiedy są głębokie, a kiedy nie? – czy to jest potrzebne?
  • Ocena sytuacji bieżącej – określenie zaangażowania,
  • Co zależy ode mnie i jak mogę być zawsze w zespole MY,
  • Kto ponosi odpowiedzialność za dalsze losy współpracy?
  • Co chcę mieć w przyszłości – określenie kolejnych celów.

MODUŁ III: Trudne sytuacje, co z nimi zrobić? – podsumowanie:

  • Co robić, gdy pojawiają się pretensje, agresja lub unikanie kontaktu?
  • Plan nie jest realizowany, a ludzie nie chcą przyjść na nadgodziny?
  • Petycje, delegacje pracowników, pisma, anonimy – co z tym zrobić?
  • My i oni – to po prostu firma.

Cele:
Spojrzenie z perspektywy różnych zespołów, zrozumienie procesów formalnych i nieformalnych w zespołach, zespół – co to znaczy – zrozumienie wpływów wewnętrznych na efekt pracy, komunikowanie się na różnych poziomach, zrozumienie wzajemnych motywów działania – czemu są inne, wzajemne porozumienie.

Adresaci:

  • właściciele firm, dyrektorzy i kierownicy komórek organizacyjnych,
  • liderzy grup, zespołów pracowniczych,
  • osoby odpowiadające za proces komunikacji,
  • specjaliści HR, inni specjaliści współpracujący z zespołami.

Metody prowadzenia zajęć:

  • Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
  • Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
  • Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
  • mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI