My i oni, czyli komunikacja z zespołami pierwszej linii
575 zł
Program:
MODUŁ I: Komunikacja czy mówienie?
- Porozumiewanie się – co to znaczy?
- Kiedy i w jakich sytuacjach się rozumiemy, a kiedy nie?
- Zespół – co to znaczy?
MODUŁ II: Procesy wewnętrzne:
1. Różne cele, różne efekty:
- Cele organizacji i zaangażowane w nie na poziomie całej firmy,
- Czy te cele są dla mnie/nas? Co my z tego będziemy mieć?
- Wróg czy przyjaciel – określanie korzyści własnych i cudzych – omówienie,
- Zespół, jako siła napędowa w realizacji celów,
- Kto tu rządzi? – relacje formalne i nieformalne, autorytety, wzajemne zależności,
- Kiedy pojawia się podział: my – oni, czy jest możliwe bycie na poziomie „my” na wszystkich szczeblach organizacji?
- Czy „my” przynosi efekty i jakie?
2. Działanie:
- Kultura organizacyjna jako podstawa działania,
- Wartości firmy i język komunikacji – jak to sprzedać pracownikom?
- Wyznaczanie zrozumiałych/ważnych celów i zaangażowanie w nie zespołów,
- Korzyści ze wspólnej drogi, odpowiedzialność za efekt,
- Co możemy zrobić wspólnie? – integracja działań,
- Atmosfera – nastawienie – możliwości – efekty – ścieżka dotarcia do sukcesu.
3. Skutki działań:
- Poziomy współpracy – kiedy są głębokie, a kiedy nie? – czy to jest potrzebne?
- Ocena sytuacji bieżącej – określenie zaangażowania,
- Co zależy ode mnie i jak mogę być zawsze w zespole MY,
- Kto ponosi odpowiedzialność za dalsze losy współpracy?
- Co chcę mieć w przyszłości – określenie kolejnych celów.
MODUŁ III: Trudne sytuacje, co z nimi zrobić? – podsumowanie:
- Co robić, gdy pojawiają się pretensje, agresja lub unikanie kontaktu?
- Plan nie jest realizowany, a ludzie nie chcą przyjść na nadgodziny?
- Petycje, delegacje pracowników, pisma, anonimy – co z tym zrobić?
- My i oni – to po prostu firma.
Cele:
Spojrzenie z perspektywy różnych zespołów, zrozumienie procesów formalnych i nieformalnych w zespołach, zespół – co to znaczy – zrozumienie wpływów wewnętrznych na efekt pracy, komunikowanie się na różnych poziomach, zrozumienie wzajemnych motywów działania – czemu są inne, wzajemne porozumienie.
Adresaci:
- właściciele firm, dyrektorzy i kierownicy komórek organizacyjnych,
- liderzy grup, zespołów pracowniczych,
- osoby odpowiadające za proces komunikacji,
- specjaliści HR, inni specjaliści współpracujący z zespołami.
Metody prowadzenia zajęć:
- Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
- Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
- Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
- mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie