Akademia Zarządzania w Sporcie
3 100 zł
80 h
Program:
1. Podstawy zarządzania:
- Zarządzanie organizacją – pojęcia podstawowe
- Główne kierunki ewolucji koncepcji zarządzania
- Strategia organizacji
- Struktura organizacyjna
- Kultura organizacyjna
2. Organizacja sportu w Polsce:
- Struktury i poziomy organizacji
- Zmiany w obrębie sektora publicznego w zarządzaniu sportem
- Zmiany w obrębie sektora prywatnego w zarządzaniu sportem
- Zmiany w obrębie sektora dobrowolnego w zarządzaniu sportem
3. Kluby i organizacje sportowe w prawie polskim na tle rozwiązań zagranicznych:
- Model interwenconistyczny – koncepcja i rodzaje
- Model nieinterwencjonistyczny – koncepcja i rodzaje
- Model amerykański - koncepcja i rodzaje
- Ewolucja modeli zarządzania w sporcie
4. Zarządzanie instytucjami publicznymi w sporcie:
- Fundamentalne cechy zarządzania publicznego
- Współpraca jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych w zakresie tworzenia polityk publicznych
- Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych
- Infrastruktura współpracy, tworzenie warunków do społecznej aktywności
5. Organizacja i zarządzanie kwalifikowanymi klubami sportowymi:
- Struktury organizacyjne
- Sport kwalifikowany a powszechny
- Rynek sportu
- Komercjalizacja sportu
- Zarządzanie związkiem sportowym
- Zarządzanie ligą zawodową
6. Zarządzanie sytuacją kryzysową w sporcie:
- Analiza wybranych sytuacji kryzysowych w sporcie
- PR w sytuacjach kryzysowych
- Rola mediów i rzecznika prasowego w zarządzaniu kryzysowym
- Public Affairs
7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubie sportowym:
- Koncepcja zarządzania zasobami ludzkimi
- Realizacja procesu zarządzania zasobami ludzkimi w klubach sportowych
- Wymiary zarządzania zasobami ludzkimi
- „Dylematy” zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych klubach sportowych
8. Marketing sportowy:
- Koncepcja marketingu
- Specyfika marketingu sportu
- Marketing przez sport
- Rozpoznanie rynku i relacje z klientami
- Tworzenie wartości
- Produkty sportu
- Budowanie silnych marek w sporcie
- Dostarczanie wartości
- Polityka cen
- Dystrybucja w sporcie
9. Komunikacja marketingowa w sporcie:
- Projektowanie zintegrowanej komunikacji marketingowej.
- Promocja organizacji sportowych
- Instrumenty komunikacji marketingowej w sporcie
- Media społecznościowe
- Nowe trendy w komunikacji marketingowej a sport
10. Coaching w sporcie:
- Co to jest coaching w sporcie?
- Czym różni się coaching w sporcie od psychologii sportu?
- Do kogo kierowany jest coaching sportowy?
- Coaching jako mentalne wsparcie indywidualne
- Jak wygląda proces coachingu dla sportowców?
11. Finansowanie sportu w Polsce i na Świecie:
- Podstawowe źródła finansowania sportu
- Finansowanie związków sportowych w Polsce
- Finansowanie sportu przez samorządy terytorialne
- Dotacje celowe
- Programy ministerialne
12. Psychologia w sporcie
- Badanie związku między psychologią a sportem i aktywnością fizyczną
- Psychologiczne aspekty sportu i aktywności fizycznej, takie jak motywacja, emocje, umiejętności poznawcze, percepcja, decyzja i strategie radzenia sobie ze stresem
- Teorie, metody i techniki w celu poprawy osiągnięć i ogólnego funkcjonowania osób uprawiających sport
13. Zarządzania projektami w sporcie:
- Podstawy projektowania
- Lider projektu i jego rola
- Techniki zarządzania projektem
- Metody zarządzania projektami w sporcie
- Cykl życia projektu
- Zarządzanie międzynarodowymi projektami w sporcie
14. Organizacja i zarządzanie imprezami sportowo-rekreacyjnymi:
- Czym jest impreza rekreacyjno-sportowa
- Rodzaje imprez rekreacyjno-sportowych
- Planowanie programów imprez rekreacyjno-sportowych
- Działania w zakresie realizacji imprezy rekreacyjnej
- Rozliczenie i sprawozdanie finansowe z imprezy rekreacyjnej dla organów wspierających
- Definiowanie problemu
- Ustalanie celów
- Sporządzanie regulaminów
- Programowanie prac komisji
- Konstruowanie programów ramowych oraz minutowych
- Sporządzanie budżetów
- Konstruowanie umów partnerskich
- Sporządzanie komunikatów oraz protokołów
15. Praca społeczna i wolontariat w zarządzaniu imprezami sportowymi:
- Praca społeczna i wolontariat w zarządzaniu sportem
- Sylwetki wolontariuszy
- Rola wolontariuszy w zarządzaniu imprezami sportowymi
- Motywacja do pracy i systemy motywacyjne
- Koncepcje motywacji wolontariuszy
16. Sport osób z niepełnosprawnościami
Paraolimpizm
17. Zarządzanie obiektami sportowymi:
- Organizacja obiektu sportowego
- Ogólne zasady zarządzania
- Planowanie zarządzania obiektem
- Gospodarka finansowa
- Zagadnienia prawne
- Zarządzanie substancją techniczną
- Bezpieczeństwo korzystania z obiektu
- Marketing obiektów sportowych
Cele:
Absolwent Akademii uzyska pełną i kompleksową, a także unikatową wiedzę dotyczącą funkcjonowania organizacji sportowych oraz instytucji działających w branży sportowej w warunkach rynkowych. Komplementarna wiedza pozwoli i ułatwi zarządzać wszelkimi organizacjami w tym szczególną uwagę poświęci się organizacjom pozarządowym i innym organizacjom nawiązującym do sportu i rekreacji. Kolejną płaszczyzną jest psychologia w sporcie, której poświęcone są 3 bloki zajęciowe. Jest to możliwe dzięki połączeniu wiedzy oraz doświadczenia przekazywanego przez wybitnych praktyków, najwyższej klasy trenerów jak i sportowców, którzy prowadzą szeroko pojęty biznes po zakończeniu kariery sportowej. Moduł ten jest kompleksowym kursem "zarządzania w pigułce". Po ukończeniu, uczestnicy mają podstawową wiedzę z zarządzania typową dla programów menedżerskich na całym świecie.
Adresaci:
Akademia dedykowana jest dla osób chcących zarządzać organizacjami sportu profesjonalnego i amatorskiego, osób, które chcą poszerzyć swą wiedzę z zakresu zarządzania, a także do tych, którzy zamierzają pracować w klubach i innych organizacjach w przyszłości. Także dla zarządzających obiektami sportowymi i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, odpowiedzialnych za rozwój sportu społeczności lokalnych, a szczególnie dla sportowców kończących swą karierę i byłych sportowców, którzy zamierzają kontynuować pracę w sporcie jako zarządzający organizacjami sportowymi.
Korzyści dla słuchaczy: Studia zapewnią wiedzę i dobre praktyki dla osób zarządzających klubami sportowymi, związkami sportowymi, spółkami, ligami sportowymi i obiektami sportowymi, organizacjami sportu amatorskiego. To również program dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego zajmujących się sportem w regionie. Program studiów poszerza wiedzę i rozwija umiejętności w tematyce marketingu, finansowania w sporcie, zarządzania organizacjami sportowymi na różnym poziomie sportu i w różnych dyscyplinach sportowych oraz komunikowania się z rynkiem docelowym. Korzyści z ukończenia programu to także umiejętność prowadzenia działalności nawiązującej do sportu i rekreacji czy sprawne komunikowanie się i tworzenie relacji ze zróżnicowanymi interesariuszami tych organizacji. Pracodawca odniesie korzyść wzbogacając się w wykwalifikowanego pracownika, który skutecznie zarządza wszelkimi podmiotami sportowymi.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Po ukończeniu zajęć uczestnik otrzymuje dyplom studium akademickiego Akademii Zarządzania w Sporcie wystawiany przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Dla osób posiadających wyższe wykształcenie istnieje możliwość uzyskania świadectwa studiów podyplomowych po spełnieniu wymagań określonych przez Studium Podyplomowe WSG.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy na kurs.
Egzamin / zaliczenie:
- praca dyplomowa
- test z wybranych zagadnień programowych
Termin i miejsce:
- tryb: weekendowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- ścieżka grupowa i mieszana: 3 100 zł,
- ścieżka indywidualna: 3 500 zł.