Współpraca z trudnym klientem
800 zł
16 h
Program:
1. Komunikacja z trudnym klientem (telefoniczna i bezpośrednia):
- wzbudzanie wiarygodności i zaufania poprzez swoje zachowanie i ton głosu
- dostosowanie stylu wypowiedzi oraz zachowania do rozmówcy (odzwierciedlenie)
- komunikacja niewerbalna w sytuacjach opanowania emocji klienta
- trening dotyczący w/w aspektów komunikacji: ton głosu, postawa, gestykulacja, kontakt wzrokowy, dystans przestrzenny.
2. Rozpoznawanie zachowań – typów klienta i dopasowanie sposobu prowadzenia rozmowy:
- klient nastawiony na samodzielne podejmowanie decyzji „fachowiec”
- klient nastawiony na doradztwo
- klient reklamacyjny – zgłaszający dużo zastrzeżeń
- klient przykładający wagę do szczegółów i danych
- klient z określonymi celami
- klient obawiający się problemów
- klient mówiący o swoich dotychczasowych doświadczeniach, przyzwyczajony do „starego” rozwiązania
- trening dotyczący rozpoznawania określonego typu klienta i dostosowania sposobu prowadzenia rozmowy.
3. Odpieranie zastrzeżeń klienta i opanowanie emocji:
- techniki odpierania zastrzeżeń – zastrzeżenia emocjonalne, racjonalne, taktyczne
- zastrzeżenia co do ceny – dlaczego i kiedy klient jest w stanie zapłacić więcej
- negocjowanie ustępstw i rabatów
- porównywanie się z konkurencją
- radzenie sobie ze zdenerwowanym klientem.; radzenie sobie z trudnym rozmówcą, zachowanie się w stresowej sytuacji
- ćwiczenie; najczęściej pojawiające się zastrzeżenia – opracowanie sposobów radzenia sobie z konkretnymi uwagami klientów i trening reagowania.
4. Skuteczne przekonywanie.
5. Elementy wywierania wpływu ułatwiające przekonywanie – prawa perswazji:
- prawo wzajemności
- prawo limitu
- prawo sympatii
- prawo kontrastu
- prawo konsekwencji
- prawo społecznego dowodu słuszności
- prawo autorytetu
- ćwiczenie: Wykorzystanie w argumentowaniu praw perswazji.
Cele:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do rozmów z klientem trudnym, który zgłasza zastrzeżenia, jest niezadowolony lub nieprzekonany do oferty firmy.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie udziału w szkoleniu wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb: weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 800 zł