Zamówienia publiczne
Program:
Program szkolenia uwzględnia zmiany wynikające z najnowszej nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące m.in.: definicji i nowych pojęć, zakresu przedmiotowego stosowania ustawy, trybów postępowania, oceny oferty i wyboru oferty najkorzystniejszej, umów w zamówieniach publicznych, udzielania zamówień mieszanych, ustalania wartości zamówienia, przygotowania dokumentów przetargowych, warunków udziału i opisu ich spełnienia, katalogu dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawców i momentu ich żądania (dokumenty podmiotowe, jednolity europejski dokument zamówienia), polegania na zasobach innych wykonawców i zasad wspólnego ubiegania się o zamówienie.
Moduł I – Wprowadzenie do zagadnienia:
- aktualny stan prawny systemu zamówień publicznych w Polsce.
- podstawowe pojęcia i definicje z zakresu zamówień publicznych.
- zasady udzielania zamówień publicznych.
- zakres podmiotowy i przedmiotowy stosowania ustawy.
- przesłanki wyłączeń całkowitych lub częściowych stosowania przepisów ustawy.
- elektronizacja zamówień publicznych. Zasady elektronicznej komunikacji
w zamówieniach publicznych.
Moduł II – Szacowanie wartości zamówienia oraz planowanie zamówień. Tryby udzielania zamówień publicznych:
- zasady ustalania wartości zamówienia. Promowanie dzielenia zamówień publicznych na mniejsze części.
- szacowanie na potrzeby planowania a szacowanie wartości w procedurze udzielenia zamówienia. Wymagana zawartość planów zamówień publicznych.
- tryby udzielania zamówień publicznych oraz ustawowe przesłanki ich stosowania.
- uproszczona procedura przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych usług.
Moduł III – Zasady konstruowania dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
- reguły sporządzania opisu przedmiotu zamówienia. Klauzule społeczne przy opisie przedmiotu zamówienia.
- podstawowe zasady tworzenia zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) – zawartość specyfikacji i ogłoszenia o zamówieniu w zależności od przedmiotu
i wartości zamówienia oraz trybu udzielania zamówienia. Wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ.
- warunki udziału wykonawców w postępowaniu i opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia. Warunki udziału w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; reguły polegania na zasobach podmiotów trzecich.
- obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawców z postępowania.
- oświadczenie wstępne i Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) jako sposób weryfikacji braku podstaw do wykluczenia i spełnienia warunków udziału
w postępowaniu. JEDZ – struktura, zawartość, zasady składania i uzupełniania.
- katalog dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zasady uzupełniania dokumentów.
- kryteria oceny ofert w postępowaniu – kryteria pozacenowe przedmiotowe, kryteria podmiotowe. Opis sposobu oceny ofert. Promowanie wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną.
Warsztaty: Formułowanie warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
Studium przypadku – Najczęstsze błędy i nieprawidłowości na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Moduł IV – Procedura badania i oceny ofert, wybór najkorzystniejszej oferty. Dokumentowanie postępowania:
- procedura badania i oceny ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty:
- weryfikacja ofert na podstawie oświadczeń,
- obowiązek żądania dokumentów od wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę,
- wyjaśnianie treści oferty,
- poprawianie omyłek w ofertach,
- badanie rażąco niskiej ceny.
- przesłanki odrzucenia oferty.
- przesłanki unieważnienia postępowania.
- dokumentowanie postępowania.
- sprawozdawczość w zamówieniach publicznych
Warsztaty – Ocena poprawności dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Studium przypadku – Błędy i nieprawidłowości na etapie badania i oceny ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty.
Moduł V – Umowy w sprawach zamówień publicznych:
- klauzule warunkujące wprowadzanie zmian do zawartej umowy. Zmiana umowy a zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
- przesłanki do stwierdzenia nieważności zawartej umowy.
- przesłanki rozwiązania umowy.
- dokumentowanie czynności na poszczególnych etapach realizacji umowy i nadzór nad jej realizacją.
Moduł VI – Środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie:
- czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniu.
- terminy na wniesienie środka ochrony prawnej.
Moduł VI - Zasady odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych.
Moduł VII - Tematy podniesione przez uczestników szkolenia - dyskusja.
Cele:
Podczas szkolenia uczestnicy poznają zagadnienia związane ze stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych. Omówione zostaną najczęściej występujące problemy związane z stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedstawienie praktycznych wskazówek i rozwiązań związanych ze stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych przez zamawiających. Zaprezentowanie wybranych zagadnień na tle aktualnego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy o szkolenie.
Egzamin/zaliczenie:
- zaliczenie na podstawie aktywnego i systematycznego udziału w zajęciach,
- egzamin z wybranych zagadnień.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16,
- tryb: weekendowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 690 zł