Trener wewnętrzny
865 zł
Program:
1. Specyfika pracy trenera. Odkrywanie własnego potencjału, mocne/słabe strony. Style pracy trenera.
2. Rzeczywiste potrzeby a zachcianki szkoleniowe – znaczenie diagnozy w procesie planowania szkoleń. Metody badań potrzeb szkoleniowych. Raport z diagnozy potrzeb – wnioski i rekomendacje.
3. Specyfika uczenia się osób dorosłych – cykl Kolba. Znaczenie interaktywności w procesie nauczania ludzi dorosłych.
4. Przygotowanie szkolenia – program, układ treści, scenariusz zajęć, sala szkoleniowa, pomoce dydaktyczne.
5. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody prowadzenia zajęć szkoleniowych. Znaczenie kreatywności w doborze technik i narzędzi pracy trenera.
6. Komunikacja w relacjach szkoleniowych – nawiązywanie kontaktu z grupą, budowanie atmosfery. Błędy w komunikacji. Kanały odbioru informacji. Style komunikowania się.
7. Wystąpienia publiczne – kreowanie wizerunku trenera, autoprezentacja, znaczenie komunikatów niewerbalnych. Sposoby radzenia sobie z tremą i stresem. Emisja głosu.
8. Proces grupowy – fazy i dynamika rozwoju grupy. Role w grupie. Typologia uczestników. Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych.
9. Sesja treningowa – prowadzenie fragmentów zajęć przez uczestników połączonych z udzielaniem informacji zwrotnych.
10. Budowanie satysfakcjonujących relacji w grupie. Ewaluacja szkoleń. Wizja rozwoju trenera wewnętrznego.
Cele:
- Nabycie umiejętności projektowania, przeprowadzania i monitorowania całego procesu szkoleniowego w określonym obszarze swojej specjalizacji oraz oceny jego efektywności
- Poznanie roli trenera wewnętrznego, w tym własnych umiejętności i kompetencji
- Nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb szkoleniowych
- Nabycie umiejętności tworzenia programów szkoleniowych i scenariuszy zajęć
- Poznanie i wykorzystywanie aktywizujących i interaktywnych metod oraz technik prowadzenia szkolenia
- Nabycie umiejętności planowania i kierowania procesem grupowym
- Pozyskanie umiejętności tworzenia i zarządzania środowiskiem edukacyjnym.
Metody prowadzenia zajęć:
- Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
- Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
- Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
- mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie