Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Trener wewnętrzny

865 zł

Program:

1. Specyfika pracy trenera. Odkrywanie własnego potencjału, mocne/słabe strony. Style pracy trenera.

2. Rzeczywiste potrzeby a zachcianki szkoleniowe – znaczenie diagnozy w procesie planowania szkoleń. Metody badań potrzeb szkoleniowych. Raport z diagnozy potrzeb – wnioski i rekomendacje.

3. Specyfika uczenia się osób dorosłych – cykl Kolba. Znaczenie interaktywności w procesie nauczania ludzi dorosłych.

4. Przygotowanie szkolenia – program, układ treści, scenariusz zajęć, sala szkoleniowa, pomoce dydaktyczne.

5. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody prowadzenia zajęć szkoleniowych. Znaczenie kreatywności w doborze technik i narzędzi pracy trenera.

6. Komunikacja w relacjach szkoleniowych – nawiązywanie kontaktu z grupą, budowanie atmosfery. Błędy w komunikacji. Kanały odbioru informacji. Style komunikowania się.

7. Wystąpienia publiczne – kreowanie wizerunku trenera, autoprezentacja, znaczenie komunikatów niewerbalnych. Sposoby radzenia sobie z tremą i stresem. Emisja głosu.

8. Proces grupowy – fazy i dynamika rozwoju grupy. Role w grupie. Typologia uczestników. Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych.

9. Sesja treningowa – prowadzenie fragmentów zajęć przez uczestników połączonych z udzielaniem informacji zwrotnych.

10. Budowanie satysfakcjonujących relacji w grupie. Ewaluacja szkoleń. Wizja rozwoju trenera wewnętrznego.

Cele:

  • Nabycie umiejętności projektowania, przeprowadzania i monitorowania całego procesu szkoleniowego w określonym obszarze swojej specjalizacji oraz oceny jego efektywności
  • Poznanie roli trenera wewnętrznego, w tym własnych umiejętności i kompetencji
  • Nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb szkoleniowych
  • Nabycie umiejętności tworzenia programów szkoleniowych i scenariuszy zajęć
  • Poznanie i wykorzystywanie aktywizujących i interaktywnych metod oraz technik prowadzenia szkolenia
  • Nabycie umiejętności planowania i kierowania procesem grupowym
  • Pozyskanie umiejętności tworzenia i zarządzania środowiskiem edukacyjnym.

Metody prowadzenia zajęć:

  • Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
  • Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
  • Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
  • mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI