Program:
1. Idea konfliktu w organizacji.
2. Cel zarządzania konfliktem w organizacji.
3. Komunikacja w organizacji.
4. Tradycyjne i nowoczesne metody zarządzania konfliktem.
5. Rola managera w zarządzaniu konfliktem.
6. Proces zarządzania konfliktem przez managera.
7. Manipulacja w organizacji – metody, efekty i następstwa.
8. Homo Corporation.
9. Zarządzanie stresem w organizacji.
10. Wypalenie zawodowe, rola czynników zewnętrznych i osobowych.
11. Komunikacja w organizacji: metody, najczęstsze błędy, informacja i dezinformacja.
12. Nowoczesne metody zarządzania konfliktem w praktyce.
13. Manager w zarządzaniu konfliktem. Kształcenie umiejętności – znaczenie predyspozycji osobistych.
14. Manipulacja jednostką i grupą, korzyści i ryzyko. Granice.
15. Czy stałeś się homo corporation? Metody oceny ryzyka.
16. Stres obiektywny i percepcja stresu. Temperament afektywny jako wyznacznik zdolności do pracy w stresie.
Cele:
Uczestnicy podczas ćwiczeń zrozumieją czym jest konflikt i w jakich sytuacjach może być wartościowy, wytypują najczęściej popełniane błędy komunikacyjne i zaczną je rozpoznawać, nauczą się również konstruktywnie rozwiązywać najtrudniejsze komunikacyjne sytuacje. Na podstawie rzeczywistych przykładów zrozumieją idee konfliktu oraz że życie bez niego nie będzie spokojnie funkcjonowało.
Adresaci:
Kurs jest przewidziany dla dwóch grup odbiorców: kadry managerskiej i zarządzającej oraz podlegającej – doradców i przedstawicieli firmowych. Podział jest dość istotny, ponieważ kadra menedżerska znacznie mocniej zagłębia się w kwestie związane z manipulacją konfliktem i wywieraniem wpływu na ludzi, druga grupa zaś ma większą potrzebę analizy konfliktu i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, związanych z presją i rywalizacją.
Metody prowadzenia zajęć:
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
Budynek C, pokój C005
52 567 00 17