Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Zarządzanie konfliktem

575 zł

Program:

1. Idea konfliktu w organizacji.

2. Cel zarządzania konfliktem w organizacji.

3. Komunikacja w organizacji.

4. Tradycyjne i nowoczesne metody zarządzania konfliktem.

5. Rola managera w zarządzaniu konfliktem.

6. Proces zarządzania konfliktem przez managera.

7. Manipulacja w organizacji – metody, efekty i następstwa.

8. Homo Corporation.

9. Zarządzanie stresem w organizacji.

10. Wypalenie zawodowe, rola czynników zewnętrznych i osobowych.

11. Komunikacja w organizacji: metody, najczęstsze błędy, informacja i dezinformacja.

12. Nowoczesne metody zarządzania konfliktem w praktyce.

13. Manager w zarządzaniu konfliktem. Kształcenie umiejętności – znaczenie predyspozycji osobistych. 

14. Manipulacja jednostką i grupą, korzyści i ryzyko. Granice.

15. Czy stałeś się homo corporation? Metody oceny ryzyka.

16. Stres obiektywny i percepcja stresu. Temperament afektywny jako wyznacznik zdolności do pracy w stresie.

Cele:
Uczestnicy podczas ćwiczeń zrozumieją czym jest konflikt i w jakich sytuacjach może być wartościowy, wytypują najczęściej popełniane błędy komunikacyjne i zaczną je rozpoznawać, nauczą się również konstruktywnie rozwiązywać najtrudniejsze komunikacyjne sytuacje. Na podstawie rzeczywistych przykładów zrozumieją idee konfliktu oraz że życie bez niego nie będzie spokojnie funkcjonowało.

Adresaci:
Kurs jest przewidziany dla dwóch grup odbiorców: kadry managerskiej i zarządzającej oraz podlegającej – doradców i przedstawicieli firmowych. Podział jest dość istotny, ponieważ kadra menedżerska znacznie mocniej zagłębia się w kwestie związane z manipulacją konfliktem i wywieraniem wpływu na ludzi, druga grupa zaś ma większą potrzebę analizy konfliktu i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, związanych z presją i rywalizacją.

Metody prowadzenia zajęć:

  • Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
  • Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
  • Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
  • mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI