Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Trening Umiejętności Społecznych

Projekt, a w szczególności prezentowane koncepcje, pomysły i rozwiązania stanowią na mocy ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U., Nr 24, poz. 83) własność Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Projekt ani żadna z jego części nie może być w żaden sposób kopiowana, powielana, dystrybuowana bez pisemnej zgody Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Program:

1. Podstawy teoretyczne treningu umiejętności społecznych
2. Składowe umiejętności społecznych
3. Rozwój umiejętności społecznych
4. Ocena umiejętności społecznych
5. Metody organizacji zajęć TUS
6. Odbiorcy TUS
7. Wskazania do zajęć indywidualnych
8. Sposoby dobierania grup
9. Przygotowanie programu TUS
10. Zajęcia TUS dla uczniów o SPE
11. Przykładowe metody i techniki pracy stosowane w trakcie TUS
12. Etapy zajęć TUS
13. Przykłady warsztatów TUS (gry i zabawy w TUS)
14. Zasady doboru systemów motywacyjnych. Wzmocnienia pozytywne w trakcie treningu
15. Problemy związane z kierowaniem grupą
16. Przydatne pomoce i materiały
17. Planowanie zajęć z TUS, tworzenie scenariuszy zajęć, generalizacja czyli utrzymanie efektów zajęć
18. Włączenie rodziców w proces rozwijania umiejętności społecznych

Trening umiejętności społecznych:

  • pomaga budować prawidłowe relacje z innymi, wspiera integrację;
  • uczy właściwych sposób wyrażania emocji, dbania o emocje własne i innych;
  • wspiera rozwijanie postawy asertywnej;
  • pomaga w wyrażaniu opinii oraz przyjmowaniu opinii innych osób;
  • uczy jak rozwiązywać konflikty;
  • wspiera w budowaniu strategii służących do rozwiązywania problemów;
  • pomaga w osiąganiu sukcesów i zadowolenia w życiu prywatnym i zawodowym.

Cele kursu:

  • poznanie metod planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru grup treningu umiejętności społecznych;
  • zapoznanie się z dostępnymi na rynku pomocami do prowadzenia zajęć  grupowych i indywidualnych TUS  z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu;
  • przygotowanie przykładowych planów zajęć grupowych i indywidualnych dostosowanych do danej grupy wiekowej oraz poziomu funkcjonowania dzieci;
  • poznanie metod radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć. 

Świadectwo kwalifikacji:

Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o zrealizowaniu danej formy szkolenia wraz z ilością godzin, wystawione przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy.

Adresaci:

Kurs TUS przeznaczony jest szczególnie dla:

  • nauczycieli przedszkoli oraz szkół;
  • opiekunów w żłobkach
  • pedagogów, psychologów;
  • innych specjalistów/terapeutów pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi;
  • rodziców.

Formalności i zgłoszenia:

Zgłoszenia można dokonać w biurze Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli lub wypełniając formularz zgłoszeniowy ze strony internetowej.

Uczestnictwo w szkoleniu zapewnia podpisanie umowy.

Egzamin/zaliczenie:

Zaliczenie kursu na podstawie obecności oraz aktywnego udziału w zajęciach.

Tryb i miejsce:

Tryb:  weekendowy

Miejsce:  Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2, 85 – 229 Bydgoszcz

Ilość godzin: 40 h

Koszt: 950 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI