Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Akademia Wystąpień Publicznych

3 100 zł 90 h

Program:

1. Umiejętności warsztatowe mówcy

  • Autoprezentacja  4h
  • Komunikacja niewerbalna  3h
  • Praca głosem  4h
  • Trening pewności siebie  2h
  • Diagnoza i autodiagnoza mocnych i słabych stron mówcy i wystąpienia  3h
  • Metody budowania relacji z publicznością/odbiorcą  3h
  • Praca z trudną publicznością  3h
  • Techniczne aspekty wystąpień  2h
  • Budowanie zainteresowania w przemówieniach  3h

2. Przygotowanie

  • Skuteczne przygotowanie mówcy do wystąpienia  3h
  • Typy wystąpień publicznych – przegląd i omówienie  3h
  • Tworzenie struktur prezentacji  3h
  • Kluczowe elementy efektywnego wystąpienia  3h
  • Budowanie wystąpień – typy wstępu, rozwinięcia i zakończenia  3h
  • Zarządzanie czasem przygotowania i wystąpienia  1h

​3. Zastosowanie historii w wystąpieniach

  • Storytelling – ogólne założenia, sposoby tworzenia historii  4h
  • Zastosowanie historii w w różnych typach wystąpień  2h

4. Rozwój stylistyki wystąpień

  • Narzędzia retoryczne, przekaz perswazyjny   4h
  • Praca z tekstem – styl, przekaz, klarowność, poprawność i ekonomia treści Przemek 2
  • Wystąpienia sprzedażowe  4h
  • Wystąpienia konferencyjne  3h
  • Wystąpienia motywacyjne typu 'power speech'  4h
  • Tworzenie prezentacji – narzędzia 3h
  • Wystąpienia online  3h
  • Humor w wystąpieniach  3h

5. Zagadnienia ogólne

  • Prezentacja programu Akademii, zapoznanie  1h
  • Zajęcia integracyjne - IMPRO 3h
  • Formy udzielania informacji zwrotnej i trening 4h
  • Komunikacja interpersonalna  2h
  • Techniki uwalniania i redukcji stresu  3h
  • Budowanie marki i świadomości mówcy 2h
  • Prace zaliczeniowe (przygotowanie w ramach pracy własnej kursantów)

Cele:

- przekazanie wiedzy teoretycznej w obszarze znajomości różnych typów wystąpień publicznych, ich tworzenia i prezentacji,
- zapewnienie możliwości opanowania umiejętności warsztatowych koniecznych do  samodzielnego przygotowania i wygłaszania przemówień w kontekście biznesowym, konferencyjnym i medialnym,
- rozwój umiejętności komunikacyjnych,
- kompleksowy trening podnoszenia kompetencji pod okiem ekspertów – praktyków monitorujących postępy,
- zbudowanie świadomości marki osobistej lub biznesowej,
- rozpoznanie trudności i przeszkód w pracy nad mową/wystąpieniem oraz sposobów rozwiązywania potencjalnych problemów związanych z przemawianiem.

*Dodatkowo rozwijamy też kompetencje miękkie wspomagające komunikację i efekty ekspozycji mówcy i przemówienia.

Adresaci: 

Uczestnicy Akademii to kadra zarządzająca firm i instytucji, przedsiębiorcy i właściciele firm, liderzy i kierownicy zespołów, przedstawiciele handlowi, trenerzy, szkoleniowcy, nauczyciele, instruktorzy, prawnicy, lekarze, pracownicy działów sprzedaży, osoby odpowiedzialne za PR, członkowie administracji publicznej, pracownicy samorządów, członkowie partii politycznych oraz wszyscy zainteresowani podniesieniem kwalifikacji w obszarze wystąpień publicznych różnego typu, tworzenia i wygłaszania ciekawych, poprawnych i zrozumiałych komunikatów, przemówień, tekstów promocyjnych, motywacyjnych, sprzedażowych, informacyjnych oraz mów na specjalne okazje.

Korzyści dla słuchaczy

Akademia skierowana jest do osób zainteresowanych bardzo intensywnym i kompleksowym rozwojem umiejętności w obszarze wystąpień publicznych, dlatego znakomita część zajęć ma formę praktyczną oraz interaktywną. Zajęcia gruntownie przygotowują słuchaczy do samodzielnego tworzenia i efektywnego wygłaszania przemówień na rozmaite okazje w kontekstach zawodowych i biznesowych. Zajęcia teoretyczne jak i praktyczne poprowadzi wysoko wykwalifikowana kadra praktyków, czynnych mówców, mentorów, trenerów, lektorów, laureatów konkursów, z doświadczeniem scenicznym i certyfikatami poświadczającymi kompetencje mówcze. Zajęcia prowadzone będą w kameralnej grupie, a wystąpienia nagrywane i odtwarzane, a następnie omawiane, dzięki czemu praca przebiegać będzie sprawnie i przyspieszać postępy uczestników studiów. Słuchacze będą również pracować samodzielnie przy ścisłej współpracy z trenerami, we własnym czasie i trybie przygotowując prace zaliczeniowe oceniane przez wykładowców wedle wcześniej ustalonych kryteriów.

Program został opracowany z uwzględnieniem wszystkich kluczowych aspektów wystąpień, dlatego zakres tematyczny jest urozmaicony i zróżnicowany, a sposób prowadzenia zajęć nowoczesny, ciekawy i maksymalnie dopasowany do oczekiwań i potrzeb grupy. Poza wiedzą teoretyczną oraz treningiem umiejętności warsztatowych mówcy, uczestnicy poznają własne zasoby oraz nabywają lub rozwijają cenne kompetencje miękkie m. in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, kreatywnego i krytycznego myślenia, oceniania wystąpienia, pracy nad emocjami, stresem i pewnością siebie, współpracy z grupą. Umiejętności nabywane w trakcie Akademii mogą w znacznej mierze przyczynić się do usprawnienia komunikacji zarówno na niwie zawodowej jak i prywatnej oraz w konsekwencji do budowania lepszych relacji. Postępy uczestników są stale monitorowane przez wykładowców, a możliwość kontaktu pomiędzy zjazdami sprzyja intensywnemu rozwijaniu kompetencji pod okiem ekspertów. Słuchacze zyskują dostęp do najnowszej wiedzy oraz aktualnych trendów w obszarze różnych form wystąpień.

Świadectwo kwalifikacyjne:

Po zakończeniu zajęć uczestnik otrzymuje dyplom studium akademickiego Akademii Wystąpień Publicznych WSG wystawiany przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Dla osób posiadających wyższe wykształcenie istnieje możliwość uzyskania świadectwa studiów podyplomowych po spełnieniu wymagań określonych przez
 Studium Podyplomowe WSG.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając
 formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy na kurs.

Egzamin / zaliczenie:
Prace zaliczeniowe na ocenę – prezentacje wystąpień video i na żywo, test z zagadnień omawianych na poszczególnych zjazdach, 1 wystąpienie finałowe podsumowujące całościowo zdobytą wiedzę, aktywny udział w zajęciach.

Na specjalnych warunkach można ubiegać się o dyplom ukończenia studiów podyplomowych.

Termin i miejsce:
- Liczba godzin: 90 h (7 zjazdów)
- tryb weekendowy: sobota-niedziela, przeciętnie po 6 h dziennie,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt: 3 100 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI