Terapia ręki, stopień I i II
Projekt, a w szczególności prezentowane koncepcje, pomysły i rozwiązania stanowią na mocy ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U., Nr 24, poz. 83) własność Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Projekt ani żadna z jego części nie może być w żaden sposób kopiowana, powielana, dystrybuowana bez pisemnej zgody Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Program:
1. Sprawność ręki a rozwój psychomotoryczny dziecka
2. Zarys anatomii i fizjologii ręki
3. Prawidłowa postawa, wpływ postawy dziecka na sprawność ręki
4. Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki
5. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
6. Rozwój chwytu pisarskiego
7. Omówienie zasad konstruowania programu terapii
8. Tworzenie programów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami
9. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
10. Masaż sensoryczny rąk
11. Prezentacja narzędzi pomocnych w diagnostyce prawidłowego rozwoju dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń funkcji ręki
12. Podstawowe zasady pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
13. Podstawowe zasady pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
14. Cele i założenia terapii ręki dziecka z MPD
15. Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych
16. Etapy rozwijania umiejętności grafomotorycznych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową (rysowanie, kolorowanie, modelowanie)
17. Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane podczas terapii z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa
18. Prezentacja materiałów filmowych
Terapia ręki, stopień I i II:
Program szkolenia realizowany jest podczas 15 godzin zajęć dydaktycznych (jeden dzień szkoleniowy trwający 10 godz. + 5 godzin pracy własnej na bazie otrzymanych materiałów szkoleniowych).
Szkolenie prowadzą wykwalifikowani specjaliści, praktycy, pracujący na co dzień z dziećmi z różnego rodzaju potrzebami. W trakcie zajęć każdy Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe, a po zakończeniu kursu zaświadczenie o jego ukończeniu, zgodne z rozporządzeniem MEN.
Cele kursu:
Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji zawodowych Uczestników poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej oraz opracowania programów terapeutycznych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb odbiorców, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Świadectwo kwalifikacji:
Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o zrealizowaniu danej formy szkolenia wraz z ilością godzin, wystawione przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy.
Adresaci:
nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego;
logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci zajęciowi;
inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, szkolnym a także studenci i rodzice.
Formalności i zgłoszenia:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.
Egzamin/zaliczenie:
Zaliczenie kursu na podstawie obecności oraz aktywnego udziału w zajęciach.
Tryb: weekendowy
Miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2, 85 – 229 Bydgoszcz
Ilość godzin: 15 h
Koszt: 500 zł