Sztuka zamykania sprzedaży
1 000 zł
16 h
Warsztat zaawansowanych praktyk handlowych.
Filozofia programu opiera się na skierowaniu uwagi na psychologiczne gry klienta i stosowanie niestandardowych mechanizmów zamykania sprzedaży.
Program:
1. Wprowadzenie do zagadnienia – zamykałbym więcej sprzedaży, gdyby tylko… (zdefiniowanie swoich problemów i barier w zamykaniu sprzedaży) – burza mózgu.
2. Stereotypy sprzedawcy – dyskusja.
3. Techniki i strategie sprzedaży - umiejętne reagowanie na sytuację sprzedażową:
- Żadnego czytania w myślach
- Pomóż klientowi odkryć najważniejsze powody dokonania zakupu u ciebie
- Spraw żeby klient sam złożył zamówienie
- Czy jesteś gotowy do zamknięcia sprzedaży
- Przyszłość sprowadź do teraźniejszości
- Negocjowanie poprzez ustępstwo – „ustępowanie pola”
- Lęk przed utratą niezamkniętej sprzedaży
- Zamknij sprzedaż, albo zamknij sprawę
- Jak bardzo zamknięta jest „zamknięta” sprzedaż?
- Stwórz unikalny plan gry – omiń powód do negocjowania ceny
- Klient wprowadza cię w błąd – nie daj się zwieść
- Kiedy wszystko inne zawiedzie
- Udawaj aż do skutku
- Zwyciężaj słysząc nie od klienta.
4. Zamiana nastawienia klienta – odwracanie oczekiwań klienta:
- Stany emocjonalne klienta – budowanie zaangażowania
- Symulacje – stosowanie techniki na różnych postawach klienta.
5. Zaangażowanie klienta – sposoby jego osiągania przez sprzedawcę.
6. Ocena potencjału klienta – krok do zamykania sprzedaży:
- Czy klient dysponuje budżetem i jaka jest jego wysokość
- Trzy kroki do skutecznej rozmowy o pieniądzach.
7. Poznanie sposobów podejmowania decyzji przez klienta – zabezpieczenie twojego czasu:
- Mapowanie procesu decyzyjnego
- Etapy rozmowy o decyzji – techniki
- Symulacje – praktyczne wykorzystanie technik.
8. Ustalenia ważnych kwestii przed prezentacją oferty.
9. Twój produkt najlepszym rozwiązaniem i zabezpieczeniem interesów klienta.
10. Prezentacja:
- Błędy popełniane na etapie rozwiązania
- Przegląd uzyskanych informacji
- Przygotowanie się do prezentowania oferty
- Etapy prezentacji
- Pomiar – dowiedz się, jakie wrażenie wywarła twoja prezentacja
- Symulacja – ocena gotowości klienta do zakupu.
11. Targuj się dając klientowi satysfakcję – zapomniana sztuka sprzedaży.
12. Zabezpieczenie sprzedaży i ustalenie kolejnych kroków.
Metody prowadzenia zajęć:
Mini-wykłady, dyskusja, praca w podgrupach, praca indywidualna, scenki, moderacja, praca na scenariuszach, na metaforze i mapie myśli, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena, wypracowanie dobrych praktyk.
Cele:
Celem szkolenia jest poznanie istotnych kroków do zamknięcia sprzedaży oraz rozszerzenie wiedzy na temat sposobów zaangażowania klienta w cały proces, ponadto uczestnicy zdobędą umiejętność argumentacji sprzedażowej do prezentowania oferty.
Adresaci:
Handlowcy, właściciele firm zajmujący się sprzedażą, menedżerowie sprzedaży.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 1 000 zł