Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Sztuka zamykania sprzedaży

1 000 zł 16 h

Warsztat zaawansowanych praktyk handlowych.

Filozofia programu opiera się na skierowaniu uwagi na psychologiczne gry klienta i stosowanie niestandardowych mechanizmów zamykania sprzedaży.

Program:

1. Wprowadzenie do zagadnienia – zamykałbym więcej sprzedaży, gdyby tylko… (zdefiniowanie swoich problemów i barier w zamykaniu sprzedaży) – burza mózgu.

2. Stereotypy sprzedawcy – dyskusja.

3. Techniki i strategie sprzedaży - umiejętne reagowanie na sytuację sprzedażową:

  • Żadnego czytania w myślach
  • Pomóż klientowi odkryć najważniejsze powody dokonania zakupu u ciebie
  • Spraw żeby klient sam złożył zamówienie
  • Czy jesteś gotowy do zamknięcia sprzedaży
  • Przyszłość sprowadź do teraźniejszości
  • Negocjowanie poprzez ustępstwo – „ustępowanie pola”
  • Lęk przed utratą niezamkniętej sprzedaży
  • Zamknij sprzedaż, albo zamknij sprawę
  • Jak bardzo zamknięta jest „zamknięta” sprzedaż?
  • Stwórz unikalny plan gry – omiń powód do negocjowania ceny
  • Klient wprowadza cię w błąd – nie daj się zwieść
  • Kiedy wszystko inne zawiedzie
  • Udawaj aż do skutku
  • Zwyciężaj słysząc nie od klienta.

4.  Zamiana nastawienia klienta – odwracanie oczekiwań klienta:

  • Stany emocjonalne klienta – budowanie zaangażowania
  • Symulacje – stosowanie techniki na różnych postawach klienta. 

5. Zaangażowanie klienta – sposoby jego osiągania przez sprzedawcę.

6. Ocena potencjału klienta – krok do zamykania sprzedaży:

  • Czy klient dysponuje budżetem i jaka jest jego wysokość
  • Trzy kroki do skutecznej rozmowy o pieniądzach.

7. Poznanie sposobów podejmowania decyzji przez klienta – zabezpieczenie twojego czasu:

  • Mapowanie procesu decyzyjnego
  • Etapy rozmowy o decyzji – techniki
  • Symulacje – praktyczne wykorzystanie technik.

8. Ustalenia ważnych kwestii przed prezentacją oferty.

9. Twój produkt  najlepszym rozwiązaniem i zabezpieczeniem interesów klienta.

10. Prezentacja:

  • Błędy popełniane na etapie rozwiązania
  • Przegląd uzyskanych informacji
  • Przygotowanie się do prezentowania oferty
  • Etapy prezentacji
  • Pomiar – dowiedz się, jakie wrażenie wywarła twoja prezentacja
  • Symulacja – ocena gotowości klienta do zakupu.

11. Targuj się dając klientowi satysfakcję – zapomniana sztuka sprzedaży.

12. Zabezpieczenie sprzedaży i ustalenie kolejnych kroków.

Metody prowadzenia zajęć:
Mini-wykłady, dyskusja, praca w podgrupach, praca indywidualna, scenki, moderacja, praca na scenariuszach, na metaforze i mapie myśli, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena, wypracowanie dobrych praktyk.

Cele:
Celem szkolenia jest poznanie istotnych kroków do zamknięcia sprzedaży oraz rozszerzenie wiedzy na temat sposobów zaangażowania klienta w cały proces, ponadto uczestnicy zdobędą umiejętność argumentacji sprzedażowej do prezentowania oferty.

Adresaci:
Handlowcy, właściciele firm zajmujący się sprzedażą, menedżerowie sprzedaży.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt: 1 000 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI