100% sprzedaży online – e-commerce i generowanie leadów
1 050 zł
8 h
Program:
1. Jaki jest polski e-konsument:
- e-commerce i Internauta – kluczowe cyfry, portret demograficzny nabywcy, typy polskich e-konsumentów w sieci – segmentacja online
- co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych
- efekt ZMOT, ROPO i marketing rekomendacji.
2. Projektowanie strategii i systemów e-commerce:
- modele i definiowanie strategii e-commerce
- jak wybrać optymalną platformę e-commerce – kryteria wyboru (licencje, abonament, prowizje)
- specyfika projektowania elementów i serwisów transakcyjnych
- projektowanie procesów sprzedażowych – użyteczność, architektura informacji, nawigacja
- projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
- checklista sklepu online
- konstruowania procesu zamówienia – najlepsze praktyki
- obsługa klienta online – krytyczne elementy logistyki, komunikacji i obsługi po-sprzedażowej
- skuteczna komunikacja w projektach e-commmerce – perswazja, mechanizmy, content.
Ćwiczenie praktyczne – konstruowanie modelowego szablonu.
3. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe:
- co to jest lead i jakie są jego rodzaje
- model generowanie leadów
- taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
- dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce
- jak projektować efektywne strony docelowe (LP)
- strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu akcji
- sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW
- formularz kontaktowy – najlepsze wzorce i typowe błędy.
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych.
4. Promocja i reklama online w kontekście e-commerce:
- skuteczne sposoby promocji i reklamy online typu direct response
- taktyka i dobór narzędzi w zależności od wielkości projektu i budżetu (e-mail, SEM, ePR, display, etc.)
- niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-handlu
- performance marketing i afiliacja – jak rozliczać się za efekt.
5. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować sprzedaż:
- monitoring i optymalizacja działań w obszarze e-handlu
- kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
- kluczowe parametry efektywnościowe w sklepach internetowych i projektach transakcyjnych – od generowania ruchu do sprzedaży.
Metoda prowadzenia zajęć:
Forma wykładowo-warsztatowa bazująca na przykładach z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki. Realizowanie adekwatnych do formy ćwiczeń zakresie sprzedaży bezpośredniej jak i pozyskiwania leadów (sprzedaż pośrednia). Dyskusje i wymiana spostrzeżeń.
Cele:
- Prezentacja narzędzi perswazji w sprzedaży online
- Sposoby praktycznego definiowania i segmentowania odbiorców
- Promocja projektów
- e-commerce w sieci – skuteczne metody dotarcia do nabywców
- Sztuka generowania zapytań (leadów) sprzedażowych
- Projektowanie systemów transakcyjnych i landing pages
-
Skuteczne narzędzia komunikacji z uwzględnieniem specyfiki e-commerce
-
Poznanie kluczowych aspektów prowadzenia działań w zakresie e-handlu i pozyskiwania leadów
-
Przybliżenie praktyki e-commerce – od definiowania grupy docelowej przez prezentację produktu po pomiar efektywności
-
Przedstawienie terminów, pojęć i żargonu branżowego związanego z e-commerce i leadami
-
Opanowanie sztuki doboru środków i narzędzi online do celów sprzedażowych
-
Pozyskanie umiejętności w zakresie metody rozliczeń przy współpracy z partnerami online oraz pomiar efektywności.
Adresaci szkolenia:
- specjaliści ds. promocji, sprzedaży, handlu oraz marketingu zamierzający rozpocząć działania w zakresie e-handlu oraz zoptymalizować/udoskonalić obecnie prowadzone aktywności
- e-marketerzy odpowiadający lub planujący za kampanie promocyjne platform i systemów e-commerce oraz posykiwanie kontaktów/klientów na usługi
- kierownicy i dyrektorzy odpowiedzialni za działania w obszarze online na poziomie sprzedaży i marketingu
- project managerowie (kierownicy projektów) zainteresowani sprzedażą własnych produktów/usług i projektów w sieci.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 8
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 1 050 zł