Content marketing od A do Z – jak pisać w sieci?
1 600 zł
16 h
Program:
DZIEŃ I – CONTENT MARKETING
1. Content Marketing bez tajemnic:
- jak, po co i dlaczego – Content Marketing od A do Z
- budowanie strategii content marketingowej krok po kroku
- profil odbiorcy:
- jakich treści poszukując i jak je wykorzystują odbiorcy
- typy odbiorców – od researchera do decydenta
- punkt wyjścia: Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy
- formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
- typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
- cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele
- Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety.
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony.
2. Fundamenty Content Marketingu:
- WWW jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX)
- treść a rodzaj projektu – jak dobierać treść do narzędzi online
- prototypowanie informacji (AI) w sieci – makietowanie w praktyce
- nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart”
- sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu
- dekalog redaktora – jak pisać by przykuć uwagę odbiorcy
- ton publikacji – ekspert, doradca czy żartowniś
- przegląd narzędzi content marketingu od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki
- formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia infografik, checklist i poradników
- psychologia online jako oręż Content Managera:
- efekt złudzenia
- sposoby postrzegania i selektywna uwaga
- afordancje, zapamiętywanie i zapominanie
- strategia postępującego ujawniania
- storytelling
- motywacje odbiorcy.
Case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat
3. Promocja w ramach content marketingu:
- jak promować własne treści i pozyskiwać odbiorców
- sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
- Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń
- SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści
- pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)
- newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu
- content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji tresci
- content w social media – własne platformy (blog) versus platformy publiczne (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
- reklama natywna jako przykład aktywności CM
Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu
DZIEŃ II – REDAGOWANIE TREŚCI ONLINE
1. Praktyka redagowania treści:
- Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – 10 zasad, które każdy redaktor powinien znać na pamięć
- Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje treści w sieci
- Style komunikacji i redagowania treści – złote zasady budowania przekazu w internecie
- Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – jak „wybić się” z tekstem by był zauważony i przeczytany
- Układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo – dlaczego każdy szczegół ma znaczenie przy przeciętnej, 30-sekundowej wizycie internauty
- Zasady redagowanie kontentu w projektach internetowych:
- newsletter i e-mail
- checklista SEO i Adwords
- display, social media i mobile
- pozostałe formaty.
Ćwiczenia praktyczne – redagowanie informacji do internetu.
2. Perswazja, sprzedaż i neuromarketing – jak “manipulować” słowem by skłaniać użytkowników do podejmowania oczekiwanych przez biznes akcji?
- jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie? – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
- czy i w jaki sposób można „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji – o prostych i teoretycznie słowach bez znaczeniach, które wpływają na efekt sprzedażowy
- 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
- neuromarketing w praktyce – 7 złotych zasad oddziaływania na odbiorcę.
Ćwiczenie praktyczne – analiza treści sprzedażowych, zadania perswazji online.
3. Content Marketing a sprzedaż:
- jak pozyskiwać prospekty i leady sprzeadażowe w zamian za treść
- content marketing a lead nurturing (pielęgnowanie leadów)
- automation marketing – jak content wspiera automatyzację w marketingu
- content a lejek sprzedażowy – jakie treści dystrybuować w zależności od etapu potencjalnego w procesie sprzedażowym
- landind pages – jak skłaniać użytkownika do pozostawienia danych w zamian za content
- przykłady content marketingu w pozyskiwaniu leadów.
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie mailingu/LP w ramach akcji content marketing.
4. Pomiar skuteczności contentu online:
- audyt treści – jak zweryfikować skuteczność contentu
- podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
- badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji
- role i funkcje w ramach strategii content marketingowej
- estymacja efektywności działań – od CPV do ROI.
Metoda prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa z dużą ilością ćwiczeń indywidualnych i pracy w grupach. Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów.
Cele:
Podczas warsztatu dostarczymy wskazówek:
- w jaki sposób internauci przeglądają strony w sieci
- wskazać praktyczne porady redagowania contentu w internecie
- jak zacząć – od prototypu szablonu po kompletny serwis
- w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje
- czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
- jak mierzyć skuteczność publikowanej treści i poinformować o trendach.
Podczas kursu zaprezentujemy praktyczne ćwiczenia i narzędzia:
- projektowanie wireframes i prototypy szablonów treści
- praktyczne zasady formatowania i redagowania informacji pod kątem segmentów odbiorców (persony)
- najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
- sprawdzone techniki perswazji, które przekładają się na sprzedać
- gotowe narzędzia i aplikacje rozpowszechniania informacji
- mechanizmy i systemu monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci.
Adresaci szkolenia:
Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów. Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)