Promocja w Internecie od A do Z
1 600 zł
16 h
Program:
DZIEŃ I – PROMOCJA ONLINE – MOŻLIWOŚCI, SZANSE, NAJLEPSZE PRAKTYKI
1. Reklama i promocja online – od koncepcji do realizacji:
- model komunikacji promocyjnej (piramida IAB)
- modele rozliczeń kampanii internetowych online – od CPM przez CPC do CPS
- rekomendacja w sieci – rosnąca siła konsumentów
- przegląd rozwiązań e-promocji od A do Z – jak dobierać narzędzia do celów kampanii online
- integracja działań online i offline – przykłady aktywności.
Ćwiczenie praktyczne – strategia promocji online – planowanie kampanii.
2. E-mailing – najskuteczniejsza forma komunikacji online:
- formy e-mail marketing - reklamowy e-mailing, newslettery i biuletyny, formy niestandardowe np. e-zin
- treść w e-mailingu – nadawca, tytuł, zawartość wiadomości – jak skłaniać użytkowników do zauważenia i otwarcia wiadomości
- praktyka redagowania komunikatów za pośrednictwem e-maila – od informacji i wiedzy po perswazję i „zmuszanie” do kliknięcia
- eyetracking w e-mailingu na przykładzie wybranych branż - jak użytkownicy widzą i czytają Twoje wiadomości
- wysyłka i pomiar efektywności – dostępne narzędzia i przegląd systemów mailingowych – co mierzyć, jak interpretować dane i wyciągać wnioski
- benchmarki i raportowanie – wskaźniki e-marketingowe w praktyce.
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie e-mailingu reklamowego.
3. Społeczności:
- idea Social Media – szanse i zagrożenia, czyli czy, gdzie i w jaki sposób realizować działania w ramach mediów społecznościowych
- target społeczności – użytkownicy, aktywność, różnice w kontekście wieku, profilu i zainteresowań. Czy właściwie dobierasz platformę do grupy docelowej
- najpopularniejsze formy i modele social media – przegląd i kategoryzacja mediów społecznościowych od A do Z
- definowanie strategii społecznościowych na przykładzie Facebook – jak zacząć i efektywnie komunikować w sferze social media
- Komunikacja w modelu „wielu-do-wielu” – język, posty, komentarze
- f-commerce – czyli sposoby zarabiania w ramach social media – czy i w jaki sposób zamieniać fanów oraz followersów na klientów i lojalnych odbiorców.
Przykłady kampanii social media – Polska i świat.
DZIEŃ II – MEDIA, KANAŁY KOMUNIKACJI I BADANIA
1. SEM – komunikacja marketingowa w wyszukiwarkach:
- koncepcja działań SEO (Search Engine Optimization) – działania w ramach serwisu (on-site) i poza nim (off-line)
- PPC - reklama Adwords w wyszukiwarce: zasady, taktyka, możliwości; od algorytmu, przez dobór słów kluczowych po treści reklam
- jak zbudować strategię SEM? – praktyka, partnerzy, budżet
- optymalizacja aktywności SEM – jak monitorować, wyciągać wnioski i zwiększać efektywność sprzedaży oraz leadów z internetu
- reklama kontekstowa jako uzupełnienie działań typu search marketing
- Content a SEO – case study o budowaniu linków do serwisu za pośrednictwem atrakcyjnych treści.
Ćwiczenie praktyczne – redaktor i SEO.
2. Planowanie kampaniach targetowanych i zasięgowych w Internecie:
- cele i taktyka kampanii typu display (reklama odsłonowa)
- dostosowanie narzędzi do celów i budżetu promocji w sieci – czy i warto wykorzystywać bannery w komunikacji online
- planowanie mediów online – zasięg, efekt, hybrydy – jak tanio i skutecznie kupować media w sieci?
- kreacje w działaniach osłonowych – ewolucja form displayowych – jak tworzyć kreacje, które użytkownicy chcą klikać
- monitoring i egzekucja – pomiar i optymalizacja kampanii online – od CPM i CTR do RTB i CPA, czyli o efektywności w pigułce.
Ćwiczenia praktyczne – narzędzia vs media.
3. Koncepcja badań internetowych:
- 3 formy badań online (user/site/action-centric)
- badania ilościowe i jakościowe – cele, formy, przykłady raportów
- przegląd rozwiązań badacza online – od bezpłatnych narzędzi po modele licencjonowane
- Google Analytics – kluczowe wskaźniki e-marketera w najpopularniejszym narzędziu monitorującym w sieci
- praktyka usability i accesibility.
Case study: raporty badawcze w sieci
4. Jak sprzedać rynkowi swój sukces:
- taktyka, formy i działania w ramach internetowego Public Relations
- niestandardowe instrumenty komunikacji online – marketing szeptany (word-of-mouth), podcasty i videocasty, webinaria, inne eventy online
- Idea Web 2.0 – jak wybrać narzędzia, które przynoszą efekt i w jaki sposób dobierać formę do grupy docelowej
- trendsetterzy – identyfikacja, angażowanie, egzekucja
- mobile w praktyce:
- appvertising – reklama przez aplikacje i gry
- mobilna promocja w sieci – target, formy, dostawcy powierzchni, koszty
- geolokalizacja – od lajkowania do check’inowania
- perspektywy mobilności – telewizja, integracja z innymi kanałami, advergaming.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa tj. wykład z dyskusją oraz wymianą praktycznych doświadczeń. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zaangażowani w wykonanie zadań w grupach. Ponadto jedną z istotnych form szkoleniowych będą studia przypadków kampanii promocyjnych. Trener jest otwarty na dyskusję, analizę różnych przypadków i prezentację najlepszych praktyk z Polski i świata.
Cele:
- przekazanie wiedzy i praktyki w zakresie zarówno planowania taktycznego jak i całej strategii działań promocyjnych w sieci
- zaprezentowanie szerokiego spektrum możliwości rynku promocji online wraz z kryteriami i praktyką wyboru form adekwatnych do postawionych celów
- sposoby realizacji, wdrażania i monitoringu kampanii promocyjnych online
- pomiar skuteczności, benchmark rynkowe i sztuka oceny oraz analizy realizowanych działań w sieci
- poznanie "krok po kroku" elementów projektowania i realizacji kampanii promocyjnych w sieci
- świadomy wybór skutecznych form, narzędzi i metod promocji internetowej
- poznanie specyfiki, podmiotów i zasad organizacji rynku reklamy, PR i sprzedaży pozwalający na efektywne funkcjonowaniu w promocyjnych ekosystemie
- definiowanie realnych celów i pomiar skuteczności działań w zakresie komunikacji online.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do osób planujących jak i obecnie zajmujących się działaniami promocyjnymi w obszarze Internetu. Uczestnicy warsztatów wywodzą się głównie z działów: internetowych, reklamy, promocji i marketingu oraz sprzedaży. Są to zarówno specjaliści jak i osoby na stanowiskach menedżerskich odpowiadających, koordynujących bądź nadzorujących kampanie promocyjne w Internecie.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)