Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Promocja w Internecie od A do Z

1 600 zł 16 h

Program:

DZIEŃ I – PROMOCJA ONLINE – MOŻLIWOŚCI, SZANSE, NAJLEPSZE PRAKTYKI

1. Reklama i promocja online – od koncepcji do realizacji:

  • model komunikacji promocyjnej (piramida IAB)
  • modele rozliczeń kampanii internetowych online – od CPM przez CPC do CPS
  • rekomendacja w sieci – rosnąca siła konsumentów
  • przegląd rozwiązań e-promocji od A do Z – jak dobierać narzędzia do celów kampanii online
  • integracja działań online i offline – przykłady aktywności.

Ćwiczenie praktyczne – strategia promocji online – planowanie kampanii.

2. E-mailing – najskuteczniejsza forma komunikacji online:

  • formy e-mail marketing - reklamowy e-mailing, newslettery i biuletyny, formy niestandardowe np. e-zin
  • treść w e-mailingu – nadawca, tytuł, zawartość wiadomości – jak skłaniać użytkowników do zauważenia i otwarcia wiadomości
  • praktyka redagowania komunikatów za pośrednictwem e-maila – od informacji i wiedzy po perswazję i „zmuszanie” do kliknięcia
  • eyetracking w e-mailingu na przykładzie wybranych branż  - jak użytkownicy widzą i czytają Twoje wiadomości
  • wysyłka i pomiar efektywności – dostępne narzędzia i przegląd systemów mailingowych – co mierzyć, jak interpretować dane i wyciągać wnioski
  • benchmarki i raportowanie – wskaźniki e-marketingowe w praktyce.

Ćwiczenie praktyczne – projektowanie e-mailingu reklamowego.

3. Społeczności:

  • idea Social Media – szanse i zagrożenia, czyli czy, gdzie i w jaki sposób realizować działania w ramach mediów społecznościowych
  • target społeczności – użytkownicy, aktywność, różnice w kontekście wieku, profilu i zainteresowań. Czy właściwie dobierasz platformę do grupy docelowej
  • najpopularniejsze formy i modele social media – przegląd i kategoryzacja mediów społecznościowych od A do Z
  • definowanie strategii społecznościowych na przykładzie Facebook – jak zacząć i efektywnie komunikować w sferze social media
  • Komunikacja w modelu „wielu-do-wielu” – język, posty, komentarze
  • f-commerce – czyli sposoby zarabiania w ramach social media – czy i w jaki sposób zamieniać fanów oraz followersów na klientów i lojalnych odbiorców.

Przykłady kampanii social media – Polska i świat.

DZIEŃ II – MEDIA, KANAŁY KOMUNIKACJI I BADANIA

1. SEM – komunikacja marketingowa w wyszukiwarkach:

  • koncepcja działań SEO (Search Engine Optimization) – działania w ramach serwisu (on-site) i poza nim (off-line)
  • PPC - reklama Adwords w wyszukiwarce: zasady, taktyka, możliwości; od algorytmu, przez dobór słów kluczowych po treści reklam
  • jak zbudować strategię SEM? – praktyka, partnerzy, budżet
  • optymalizacja aktywności SEM – jak monitorować, wyciągać wnioski i zwiększać efektywność sprzedaży oraz leadów z internetu
  • reklama kontekstowa jako uzupełnienie działań typu search marketing
  • Content a SEO – case study o budowaniu linków do serwisu za pośrednictwem atrakcyjnych treści.

Ćwiczenie praktyczne – redaktor i SEO.

2. Planowanie kampaniach targetowanych i zasięgowych w Internecie:

  • cele i taktyka kampanii typu display (reklama odsłonowa)
  • dostosowanie narzędzi do celów i budżetu promocji w sieci – czy i warto wykorzystywać bannery w komunikacji online
  • planowanie mediów online – zasięg, efekt, hybrydy – jak tanio i skutecznie kupować media w sieci?
  • kreacje w działaniach osłonowych – ewolucja form displayowych – jak tworzyć kreacje, które użytkownicy chcą klikać
  • monitoring i egzekucja – pomiar i optymalizacja kampanii online – od CPM i CTR do RTB i CPA, czyli o efektywności w pigułce.

Ćwiczenia praktyczne – narzędzia vs  media.

3. Koncepcja badań internetowych:

  • 3 formy badań online (user/site/action-centric)
  • badania ilościowe i jakościowe – cele, formy, przykłady raportów
  • przegląd rozwiązań badacza online – od bezpłatnych narzędzi po modele licencjonowane
  • Google Analytics – kluczowe wskaźniki e-marketera w najpopularniejszym narzędziu monitorującym w sieci
  • praktyka usability i accesibility.

Case study: raporty badawcze w sieci

4. Jak sprzedać rynkowi swój sukces:

  • taktyka, formy i działania w ramach internetowego Public Relations
  • niestandardowe instrumenty komunikacji online – marketing szeptany (word-of-mouth), podcasty i videocasty, webinaria, inne eventy online
  • Idea Web 2.0 – jak wybrać narzędzia, które przynoszą efekt i w jaki sposób dobierać formę do grupy docelowej
  • trendsetterzy – identyfikacja, angażowanie, egzekucja
  • mobile w praktyce:
    - appvertising – reklama przez aplikacje i gry
    - mobilna promocja w sieci – target, formy, dostawcy powierzchni, koszty
    - geolokalizacja – od lajkowania do check’inowania
    - perspektywy mobilności – telewizja, integracja z innymi kanałami, advergaming.

Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa tj. wykład z dyskusją oraz wymianą praktycznych doświadczeń. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zaangażowani w wykonanie zadań w grupach. Ponadto jedną z istotnych form szkoleniowych będą studia przypadków kampanii promocyjnych. Trener jest otwarty na dyskusję, analizę różnych przypadków i prezentację najlepszych praktyk z Polski i świata.

Cele:

  • przekazanie wiedzy i praktyki w zakresie zarówno planowania taktycznego jak i całej strategii działań promocyjnych w sieci
  • zaprezentowanie szerokiego spektrum możliwości rynku promocji online wraz z kryteriami i praktyką wyboru form adekwatnych do postawionych celów
  • sposoby realizacji, wdrażania i monitoringu kampanii promocyjnych online
  • pomiar skuteczności, benchmark rynkowe i sztuka oceny oraz analizy realizowanych działań w sieci
  • poznanie "krok po kroku" elementów projektowania i realizacji kampanii promocyjnych w sieci
  • świadomy wybór skutecznych form, narzędzi i metod promocji internetowej
  • poznanie specyfiki, podmiotów i zasad organizacji rynku reklamy, PR i sprzedaży pozwalający na efektywne funkcjonowaniu w promocyjnych ekosystemie
  • definiowanie realnych celów i pomiar skuteczności działań w zakresie komunikacji online.

Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do osób planujących jak i obecnie zajmujących się działaniami promocyjnymi w obszarze Internetu. Uczestnicy warsztatów wywodzą się głównie z działów: internetowych, reklamy, promocji i marketingu oraz sprzedaży. Są to zarówno specjaliści jak i osoby na stanowiskach menedżerskich odpowiadających, koordynujących bądź nadzorujących kampanie  promocyjne w Internecie.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.

Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI