Mobilny marketing. Mobilny Internet.
1 600 zł
16 h
Program:
1. Telefon, tablet i werable devices – ewolucja komunikacji:
- czym jest mobilny Internet i jak wykorzystać jego potencjał
- fakty, dane i wykresy – czyli o „przenośnym Internecie” garść cyfr
- prognozy rynku mobilnego Internetu, czyli jak nie spóźnić się na kolejną rewolucję
- segmentacja mobilnych internautów – wiek, płeć, geografia, etc.
- wnioski i implikacje dla marketerów.
2. Projektowanie mobilnych witryn:
- specyfika WWW versus mobilne witryny – projektowanie mobilnego serwisu „krok po kroku”
- kluczowe elementy projektowania mobilnych serwisów:
- nawigacja – dobre praktyki mobilnego poruszania się
- architektura informacji – mobile vs klasyczne WWW
- projektowanie graficzne i RWD
- 4 warianty mobilnych witryn – od formatowania sajtów przez budowanie docelowych projektów,
- użyteczność w mobilnym Internecie – jak projektować przyjazne interfejsy
- testowanie mobilnych projektów – kluczowe błędy i dobre praktyki
- jak zaprojektować stronę w 5 minut? Automaty mobilne w praktyce.
Ćwiczenie praktyczne – prototypowanie serwisu, case study: Mobilne szablony do wykorzystania.
3. Rynek mobilnego Internetu – usługi, aplikacje, geolokalizacja:
- aplikacja czy serwis? – wady i zalety poszczególnych rozwiązań
- klasyfikacja aplikacji mobilnych od A do Z – inspiracje, trendy, przykłady
- aplikacje na rynku mobilnym – jak projektować aplikacje i je promować z uwzględnieniem kategorii:
- rynek rozrywki (gry, muzyka, treści i usługi „po godzinach”)
- rynek contentu (informacje z kraju i ze świata, wiadomości biznesowe, etc.)
- rynek serwisów społecznościowych
- rynek m-commerce
- rynek aplikacji mobilnych (przeglądarki, wyszukiwarki, systemy operacyjne oraz programy dedykowane na rynek B2B i B2C)
- jak motywować użytkowników do pobierania i korzystania z aplikacji
- 10 zasad projektowania app-ek – błędy i dobre praktyki.
Best practicies – ćwiczenie praktyczne (projektowanie aplikacji mobilnej).
4. Reklama w mobilnym Internecie:
- wartość i prognozy rynku Internet reklamy na smartfony i tablety
- kluczowi gracze m-reklamy - Polska i Świat
- standardy mobilnej reklamy w komórce od A do Z
- przykłady kampanii mobilnych
- formy reklamowe:
- tradycyjne dla telefonii komórkowej
- w ramach mobilnego Internetu - w tym display i serach
- kampanie geolokalizacyjne – od lajkowania do meldowania (check-in)
- QR kody jako element promocji.
Case study: Przykłady mobilnych kampanii, Ćwiczenie praktyczne – projektowania kampanii mobilnej.
5. Trendy mobilnego Internetu:
- infrastruktura i technologia (np. mobilna telewizja)
- urządzenia przenośne – perspektywy rozwoju i ewolucja na rynkach liderów m-telefonii
- usługi i aplikacje (np. mobile-UGC)
- pozostałe (np. alianse biznesowe dużych graczy)
- co dalej? Trendy na rynku mobile’a.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa bazująca na przykładach z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku. Ćwiczenia w zakresie projektowania mobilnych interfejsów i strategii kampanii promocyjnych w kanałach mobilnych.
Cele:
- opanowanie sztuki projektowania serwisów i aplikacji mobilnych pod kątem komunikacji z odbiorcą
- poznanie potrzeb odbiorców mobilnych i specyfiki kanału
- przedstawienie efektywnych i inspirujących case’ów związanych z mobilną promocją i sprzedażą
- poznanie sposobów na weryfikację aktywności w kanale mobilnym – www, aplikacje, promocja.
Podczas szkolenia odpowiemy na najbardziej nurtujące pytania:
- jaki jest rynek i perspektywy działań w komórce
- jak prowadzić działania e-marketingowe w ramach mobile Internet
- czy m-commerce to puste hasło czy faktycznie możliwa jest sprzedaż przez komórkę
- jakie są koszty takich działań
- jak projektować mobilne serwisy
- jakie są możliwości reklamy w komórce i dlaczego te formy są skuteczniejsze od tradycyjnych?
Adresaci:
Szkolenie kierowane jest do dyrektorów, menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za strategię firmy w obszarze m-komunikacji, pracowników portali, sklepów, serwisów internetowych oraz wszystkich profesjonalistów śledzących ewolucję rynku mobilnego.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)