100% użyteczności w praktyce – projektowanie WWW i systemów online
1 600 zł
16 h
Program:
1. Realizacja projektów WWW – od wizytówki i LP do portali:
- modele i rodzaje witryn internetowych
- elementy składowe serwisu (URL, domena, elementy META)
- kluczowe czynniki sukcesu: treść, nawigacja, projekt graficzny, mechanizmy i moduły
- systemy zarządzania treścią (CMS) – czyli jak wybrać i samodzielnie zarządzać swoim serwisem internetowym, przegląd rozwiązań rynkowych
- technologie internetowe w pigułce od A do Z
- jak dobrze przeprowadzić projekt e-marketingowy
- Brief w marketingu interaktywnym
- etapy projektu – kluczowe fazy.
Warsztat – ćwiczenia praktyczne w grupach: projektowanie serwisu internetowego dla wybranego sektora wraz z analizą praktyk rynkowych – przykłady dobrych i złych praktyk. Case study – przykład serwisu informacyjno-sprzedażowego oraz brief e-marketingowy.
2. Usability i Accessibility – o użyteczności i dostępności projektów WWW krok po kroku:
- Koncepcja person – target, segment, persona – jak projektować dla różnych typów użytkowników
- Idea wireframes i prototypowanie informacji (AI) w sieci – od koncepcji przez makietę do projektu graficznego
- Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart” – każde słowo ma znaczenie
- Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu, czyli o sztuce prowadzenia użytkownika po serwisie
- 7 kluczowych elementów projektu – jakie zasady wpływają na sukces projektu online
- Metody badania użyteczności serwisów www
- Kluczowe wymagania accessibility – jak sprawdzić dostępność serwisu w sieci.
Ćwiczenie – metody pomiaru usability. Narzędzia online.
3. Lokalizacja serwisów internetowych i corporate identity:
- polityka domenowa i obecności w sieci
- zasady lokalizacji serwisów internetowych w Polsce
- Internet guidelines jako wzorce adaptacji międzynarodowych Projektów
- układ treści – wzorce i obyczaje internetowe w projektach międzynarodowych.
Case study AT&T – ustrukturyzowany wzorzec redagowania treści.
4. Użyteczność w mobilnym Internecie:
- specyfika WWW versus mobilne witryny
- kluczowe elementy projektowania mobilnych serwisów: nawigacja, layout, szablon
- 4 warianty mobilnych witryn – od formatowania przez budowanie
- aplikacje mobilne – sztuka projektowania i wytyczne usability
- Testowanie mobilnych Projektów.
Ćwiczenie praktyczne – prototypowanie serwisu, case study – mobilne szablony do wykorzystania.
5. Audyt, weryfikacja i badania użyteczności:
- Eyetracking – testy projektów graficznych i nawigacyjnych
- badania usability – testy i zadania jako elementy weryfikujące skuteczność projektów WWW
- mapy cieplne i clicktracking jako obraz efektywności działań w sieci
- pozostałe metody (wywiady pogłębione, listy kontrolne, audyty eksperckie)
- grupy kreatywne online – wykorzystanie potencjału klientów, przeciętnych konsumentów i ekspertów via WWW (pionierskie projekty Dell, Starbucks)
- Benchmarking jako koncepcja adaptowania najlepszych rozwiązań.
6. Językowe usability. Sztuka komunikacji projektowej – między biznesem, agencją a IT:
- ludzie od Internetu – specyfika, język, cele
- sztuka komunikacji projektowej z grafikami, programistami, a także strategami i accountami
- alians biznesu z IT, czyli o zasadach dobrej współpracy projektowej
- jak współpracować z agencją interaktywną.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma wykładowo-warsztatowa uwzględniająca kluczowe aspekty projektowania WWW. Ćwiczenia praktyczne - praca w grupach. Przygotowanie koncepcji funkcjonalnego serwisu internetowego w oparciu o dostarczone materiały; „burza mózgów” w grupach mająca na celu wypracowanie oryginalnej koncepcji serwisu oraz konfrontacja jej wyników z praktykami rynkowymi. Brief w e-marketingu – ćwiczenie praktyczne; przykłady rynkowe – analizy błędów i najlepszych praktyk.
Cele:
- przybliżenie specyfiki prowadzenia projektów z zakresu tworzenia WWW
- przedstawienie zasad zarządzania projektami internetowymi – użyteczność (usability) i najlepsze praktyki
- omówienie nowych trendów w projektowaniu WWW
- prowadzenie działań e-marketingowych w ramach mobilnego Internetu, projektowanie mobilnych serwisów
- omówienie koncepcji testowania i weryfikacji skuteczności projektów pod kątem sprzedaży i efektywnej komunikacji
- zapoznanie ze specyfiką Internetu i poznanie różnić między komunikacją online versus offline
- praktyczna forma szkolenia z licznymi przykładami efektywnych realizacji ma pozwolić uczestnikom na projektowanie nowoczesnych serwisów internetowych wraz z oceną ich ergonomii
- praktyka definiowania realnych celów i pomiar skuteczności działań w zakresie projektów WWW
- nabycie umiejętności projektowania zorientowanego na użytkownika (UCD) z elementami rozwiązań mobilnych i transakcyjnych.
Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do menedżerów oraz specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie, koordynowanie i wdrażanie projektów internetowych. Tematyka szkolenia szczególnie zainteresuje osoby odpowiedzialne za budowę i rozwój serwisów WWW oraz mobilnych.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)