ePR – jak skutecznie prowadzić Public Relations w Internecie?
1 600 zł
16 h
Program:
1. Zaplanuj zanim opublikujesz:
- ewolucja contentu – od papieru do mobile i społeczności; jak kanały online wpływają na komunikację offline
- strategie redagowania i publikacji treści w sieci – jak wykorzystać kanał internetowy do zwiększania zasięgu
- konwergencja – tradycyjne media a Internet; symbioza czy wojna
- targetowanie treści względem audytorium – jak skutecznie docierać do odbiorcy komunikatu.
Quiz sprawdzający wiedzę + ćwiczenie praktyczne (definiowanie odbiorcy).
2. Internet PR w praktyce:
- idea i cele ePublic Relations
- obszary działania i narzędzia internetowego PR od A do Z
- rodzaje ePR: pasywny i aktywny – który wybrać; wady i zalety
- media relations – jak budować relacje z dziennikarzami w sieci
- newslettery i magazyny elektroniczne – e-mail jako instrument ePR, czyli jak zaadoptować najefektywniejszy kanał komunikacji online
- trendy i wyzwania w ePR – blogi, społeczności, mikroblogi, fora – kryzysy i sukcesy w nowej rzeczywistości
- niestandardowy ePR i black PR w sieci – walczyć czy ignorować
- komunikacja wewnętrzna (intranet) i z partnerami (extranet) – jak wykorzystać sieć do komunikacji z partnerami i kontrahentami
- Content Marketing – ewolucja komunikacji online, która destabilizuje dotychczasowy rynek treści
- przykłady realizacji.
Ćwiczenie praktyczne – plan aktywności ePR.
3. Praktyka redagowania treści w Internecie:
- dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – jak skutecznie komunikować się z poziomu WWW
- od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje contentu w sieci
- style komunikacji – jak dobierać język w zależności od grupy docelowej
- formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – dlaczego, po co i w jaki sposób
- układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, tabele – dlaczego wszystko ma znaczenie
- multimedia w serwisach WWW – od zdjęć i animacji, przez audio i wideo, po wideo i telewizję interaktywną – specyfika, zasady tworzenia, przykłady
- redagowanie treści w zależności od jej celu:
- informacyjne/PR/IR – raporty, konferencje, publikacje, komunikaty prasowe
- budowa i zarządzanie pressroom
- prezentacje PowerPoint i PDF – tworzenie i publikacja w sieci
- redaktor jako ekspert SEO – strategie pozycjonowania w kompetencjach PR.
Ćwiczenia praktyczne – analiza i ocena materiałów.
4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking:
- definiowanie celów w zależności od rodzaju treści (tekst, wideo, audio, etc.)
- audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
- badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (focusy, IDI, ankiety www), analityka webowa
- mierniki skuteczności – wskaźniki e-marketingowe (np. lepkości/śliskości) i standardy analityczne (np. wskaźnik odrzuceń)
- weryfikacja popularności contentu w sieci - przykłady narzędzi.
5. Trendy, zagrożenia, perspektywy:
- agregatory treści i alerty w sieci – jak zwiększać zasięg i być poinformowanym
- zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu)
- outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma wykładowo- warsztatowa uwzględniająca praktyczne zasady redagowania informacji. Prezentacja studiów przypadku, kampanii ePR i wzorców komunikacji dla specyfiki mediów społecznościowych. Zadania indywidualne i w grupach mających na celu przygotowanie się lub/i usprawnienie komunikacji za pośrednictwem Internetu.
Cele:
- jak wykorzystać nowe technologie w komunikacji z mediami, klientami, partnerami i otoczeniem rynkowym
- jak komunikować się z uwzględnieniem różnych segmentów odbiorców
- w jaki sposób pisać, by użytkownicy i dziennikarze chętnie czytali nasze informacje
- czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
- jak mierzyć skuteczność publikowanej treści
- zapoznanie ze specyfiką Internetu i poznanie różnic między komunikacją online versus offline
- poznanie skutecznych sposobów i narzędzi dotarcia z przekazem do różnych grup docelowych
- inspiracje, benchmarki i case studies – przykłady aktywności firm na polu ePR, content marketingu i dziennikarstwa w sieci
- poznanie metod i wskaźników pozwalających na estymowanie efektywności w komunikacji firmy w kanale online.
Adresaci:
Specjaliści ds. e-marketingu i marketingu offline planujący lub rozpoczynający przygodę z komunikacją w social media, pracownicy działów Public Relations i Obsługi Klienta, kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację offline i online.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.
Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)