Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

ePR – jak skutecznie prowadzić Public Relations w Internecie?

1 600 zł 16 h

Program:

1. Zaplanuj zanim opublikujesz:

  • ewolucja contentu – od papieru do mobile i społeczności; jak kanały online wpływają na komunikację offline
  • strategie redagowania i publikacji treści w sieci – jak wykorzystać kanał internetowy do zwiększania zasięgu
  • konwergencja – tradycyjne media a Internet; symbioza czy wojna
  • targetowanie treści względem audytorium – jak skutecznie docierać do odbiorcy komunikatu.

Quiz sprawdzający wiedzę + ćwiczenie praktyczne (definiowanie odbiorcy).

2. Internet PR w praktyce:

  • idea i cele ePublic Relations
  • obszary działania i narzędzia internetowego PR od A do Z
  • rodzaje ePR: pasywny i aktywny – który wybrać; wady i zalety
  • media relations – jak budować relacje z dziennikarzami w sieci
  • newslettery i magazyny elektroniczne – e-mail jako instrument ePR, czyli jak zaadoptować najefektywniejszy kanał komunikacji online
  • trendy i wyzwania w ePR – blogi, społeczności, mikroblogi, fora – kryzysy i sukcesy w nowej rzeczywistości
  • niestandardowy ePR i black PR w sieci – walczyć czy ignorować
  • komunikacja wewnętrzna (intranet) i z partnerami (extranet) – jak wykorzystać sieć do komunikacji z partnerami i kontrahentami
  • Content Marketing – ewolucja komunikacji online, która destabilizuje dotychczasowy rynek treści
  • przykłady realizacji.

Ćwiczenie praktyczne – plan aktywności ePR.

3. Praktyka redagowania treści w Internecie:

  • dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – jak skutecznie komunikować się z poziomu WWW
  • od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje contentu w sieci
  • style komunikacji – jak dobierać język w zależności od grupy docelowej
  • formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – dlaczego, po co i w jaki sposób
  • układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, tabele – dlaczego wszystko ma znaczenie
  • multimedia w serwisach WWW – od zdjęć i animacji, przez audio i wideo, po wideo i telewizję interaktywną – specyfika, zasady tworzenia, przykłady
  • redagowanie treści w zależności od jej celu:
    - informacyjne/PR/IR – raporty, konferencje, publikacje, komunikaty prasowe
    - budowa i zarządzanie pressroom
    - prezentacje PowerPoint i PDF – tworzenie i publikacja w sieci
  • redaktor jako ekspert SEO – strategie pozycjonowania w kompetencjach PR.

Ćwiczenia praktyczne – analiza i ocena materiałów.

4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking:

  • definiowanie celów w zależności od rodzaju treści (tekst, wideo, audio, etc.)
  • audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
  • badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (focusy, IDI, ankiety www), analityka webowa
  • mierniki skuteczności – wskaźniki e-marketingowe (np. lepkości/śliskości) i standardy analityczne (np. wskaźnik odrzuceń)
  • weryfikacja popularności contentu w sieci - przykłady narzędzi.

5. Trendy, zagrożenia, perspektywy:

  • agregatory treści i alerty w sieci – jak zwiększać zasięg i być poinformowanym
  • zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu)
  • outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu.

Metody prowadzenia zajęć:
Forma wykładowo- warsztatowa uwzględniająca praktyczne zasady redagowania informacji. Prezentacja studiów przypadku, kampanii ePR i wzorców komunikacji dla specyfiki mediów społecznościowych. Zadania indywidualne i w grupach mających na celu przygotowanie się lub/i usprawnienie komunikacji za pośrednictwem Internetu.

Cele:

  • jak wykorzystać nowe technologie w komunikacji z mediami, klientami, partnerami i otoczeniem rynkowym
  • jak komunikować się z uwzględnieniem różnych segmentów odbiorców
  • w jaki sposób pisać, by użytkownicy i dziennikarze chętnie czytali nasze informacje
  • czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
  • jak mierzyć skuteczność publikowanej treści
  • zapoznanie ze specyfiką Internetu i poznanie różnic między komunikacją online versus offline
  • poznanie skutecznych sposobów i narzędzi dotarcia z przekazem do różnych grup docelowych
  • inspiracje, benchmarki i case studies – przykłady aktywności firm na polu ePR, content marketingu i dziennikarstwa w sieci
  • poznanie metod i wskaźników pozwalających na estymowanie efektywności w komunikacji firmy w kanale online.

Adresaci:
Specjaliści ds. e-marketingu i marketingu offline planujący lub rozpoczynający przygodę z komunikacją w social media, pracownicy działów Public Relations i Obsługi Klienta, kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację offline i online.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.

Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI