Zamówienia publiczne
800 zł
16 h
Program:
Program szkolenia uwzględnia zmiany wynikające z najnowszej nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące m.in.: definicji i nowych pojęć, zakresu przedmiotowego stosowania ustawy, trybów postępowania, oceny oferty i wyboru oferty najkorzystniejszej, umów w zamówieniach publicznych, udzielania zamówień mieszanych, ustalania wartości zamówienia, przygotowania dokumentów przetargowych, warunków udziału i opisu ich spełnienia, katalogu dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawców i momentu ich żądania (dokumenty podmiotowe, jednolity europejski dokument zamówienia), polegania na zasobach innych wykonawców i zasad wspólnego ubiegania się o zamówienie.
Moduł I – Wprowadzenie do zagadnienia:
- aktualny stan prawny systemu zamówień publicznych w Polsce
- podstawowe pojęcia i definicje z zakresu zamówień publicznych
- zasady udzielania zamówień publicznych
- zakres podmiotowy i przedmiotowy stosowania Ustawy
- przesłanki wyłączeń całkowitych lub częściowych stosowania przepisów Ustawy
- elektronizacja zamówień publicznych. Zasady elektronicznej komunikacji
w zamówieniach publicznych.
Moduł II – Szacowanie wartości zamówienia oraz planowanie zamówień. Tryby udzielania zamówień publicznych:
- zasady ustalania wartości zamówienia. Promowanie dzielenia zamówień publicznych na mniejsze części
- szacowanie na potrzeby planowania a szacowanie wartości w procedurze udzielenia zamówienia. Wymagana zawartość planów zamówień publicznych
- tryby udzielania zamówień publicznych oraz ustawowe przesłanki ich stosowania
- uproszczona procedura przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych usług.
Moduł III – Zasady konstruowania dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
- reguły sporządzania opisu przedmiotu zamówienia. Klauzule społeczne przy opisie przedmiotu zamówienia
- podstawowe zasady tworzenia zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) – zawartość specyfikacji i ogłoszenia o zamówieniu w zależności od przedmiotu
i wartości zamówienia oraz trybu udzielania zamówienia. Wyjaśnienia i zmiany treści SIWZ.
- warunki udziału wykonawców w postępowaniu i opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia. Warunki udziału w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; reguły polegania na zasobach podmiotów trzecich
- obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawców z postępowania
- oświadczenie wstępne i Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) jako sposób weryfikacji braku podstaw do wykluczenia i spełnienia warunków udziału
w postępowaniu. JEDZ – struktura, zawartość, zasady składania i uzupełniania
- katalog dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zasady uzupełniania dokumentów
- kryteria oceny ofert w postępowaniu – kryteria pozacenowe przedmiotowe, kryteria podmiotowe. Opis sposobu oceny ofert. Promowanie wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną.
Warsztaty: Formułowanie warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
Studium przypadku – Najczęstsze błędy i nieprawidłowości na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Moduł IV – Procedura badania i oceny ofert, wybór najkorzystniejszej oferty. Dokumentowanie postępowania:
- procedura badania i oceny ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty:
- weryfikacja ofert na podstawie oświadczeń
- obowiązek żądania dokumentów od wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę
- wyjaśnianie treści oferty
- poprawianie omyłek w ofertach
- badanie rażąco niskiej ceny
- przesłanki odrzucenia oferty
- przesłanki unieważnienia postępowania
- dokumentowanie postępowania
- sprawozdawczość w zamówieniach publicznych.
Warsztaty – Ocena poprawności dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Studium przypadku – Błędy i nieprawidłowości na etapie badania i oceny ofert oraz wyboru najkorzystniejszej oferty.
Moduł V – Umowy w sprawach zamówień publicznych:
- klauzule warunkujące wprowadzanie zmian do zawartej umowy. Zmiana umowy a zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
- przesłanki do stwierdzenia nieważności zawartej umowy
- przesłanki rozwiązania umowy
- dokumentowanie czynności na poszczególnych etapach realizacji umowy i nadzór nad jej realizacją.
Moduł VI – Środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie:
- czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniu
- terminy na wniesienie środka ochrony prawnej.
Moduł VI - Zasady odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych.
Moduł VII - Tematy podniesione przez uczestników szkolenia - dyskusja.
Cele:
Podczas szkolenia uczestnicy poznają zagadnienia związane ze stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych. Omówione zostaną najczęściej występujące problemy związane z stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedstawienie praktycznych wskazówek i rozwiązań związanych ze stosowaniem ustawy Prawo zamówień publicznych przez zamawiających. Zaprezentowanie wybranych zagadnień na tle aktualnego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.
Egzamin/zaliczenie:
- zaliczenie na podstawie aktywnego i systematycznego udziału w zajęciach
- egzamin z wybranych zagadnień.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16,
- tryb: weekendowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 800 zł