Akademia E-Marketing. Strategia, taktyka i narzędzia komunikacji w marketingu internetowym.
3 100 zł
90 h
Program:
1. Konsument w Internecie:
- Kluczowe cyfry i dane – rynek internetowy w pigułce – stan obecny, rosnące kategorie i trendy.
- Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy i użytkownika w sieci.
- Typy polskich e-konsumentów w sieci – segmentacja online.
- Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych?
- Efekt ZMOT i marketing rekomendacji.
- Źródła informacji o produktach i usługach w sieci.
- Efekt ROPO – cała prawda o efektywności kanałów online i offline.
- Motywacje użytkowników do pozostawiania danych osobowych i interakcji online?
- Wprowadzenie do modeli e-marketingowych:
- segmentacja i persony
- mapy empatii użytkowników
- segmentacja użytkowników online i budowanie person –przykłady media społecznościowe, content marketing, e-commerce.
Ćwiczenie praktyczne – opracowanie wzorców klientów dla wybranych branż (persony i touchpointy).
2. Budowanie strategii promocji online:
- Reklama i promocja online – od koncepcji do realizacji.
- Model komunikacji promocyjnej (piramida IAB).
- Taktyki aktywności online – od budowania zasięgu przez angażowanie i reputację po sprzedaż i budowanie lojalności.
- Ścieżka AIDA w Internecie w oparciu o insighty Google’a .
- aktywność First-Click – Last-Click i modele atrybucji – co buduje świadomość, a co sprzedaje?
- Planowanie i dobór powierzchni mediowej – model POE.
- Modele rozliczeń kampanii internetowych online – od CPM przez CPC do CPS.
- Planowanie kampanii internetowej krok po kroku.
- Przegląd rozwiązań e-promocji od A do Z – jak dobierać narzędzia do celów kampanii online?
- Struktura wydatków i budżetowania w kanałach elektronicznych.
- Koszty marketingu online.
- Brief w e-marketingu.
- Agencja – rynek i kryteria wyboru partnera w e-marketingu.
- Podstawowe parametry efektywności.
- integracja działań online i offline – przykłady aktywności.
- Badania skuteczności narzędzi e-marketingu.
Ćwiczenie praktyczne – strategia promocji online – planowanie kampaniionline dla wybranych branż/portali w oparciu o przygotowane materiały, case’y CIM.
3. WWW i content marketing – jak skutecznie tworzyć fundamenty komunikacji online?
- Ewolucja i modele WWW – od wizytówek po portale, od mikroserwisów po transakcyjność.
- Trendy w projektowaniu WWW.
- Prototypowanie informacji (AI) w sieci – makietowanie w praktyce.
- Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart” – słowa-klucze w praktyce.
- Usability – jak projektować skuteczne elementy w e-commerce, na WWW i Landing Pages?
- Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu.
- Jak pisać do WWW? – model odwróconej piramidy.
- 10 zasad redaktora w sieci.
- Copywriting online – jak pisać skuteczne treści do internetu?
- Model odwróconej piramidy.
- Content Marketing – dlaczego strategia contentowa ma znaczenie? – podstawy aktywności i korzyści biznesowe.
- Jak dobrać rodzaj contentu i styl przekazu do odpowiednich mediów – content marketing w wielu kanałach komunikacji.
- Cykl publikacji informacji w sieci – ile, kiedy i dla kogo, czyli o content marketingu „krok po kroku”.
- Narzędzia w Content Marketingu – jak tworzyć przekaz dla różnych typów mediów?
- Jak mierzyć sukces Content Marketingu – kliknięcia, odsłony, angażowanie i sprzedaż.
Przykłady Kampanii Content Marketingowych. Ćwiczenia praktyczne – metoda sortowania kart, test „bagażnikowy”, projektowanie kampanii content marketing, praca z tekstem do Internetu.
4. E-commerce – jak sprzedawać produkty przez Internet?
- Modele i definiowanie strategii e-commerce.
- Jak wybrać optymalną platformę e-commerce? – kryteria wyboru (licencje, abonament, prowizje),
- Specyfika projektowania elementów i serwisów transakcyjnych:
- projektowanie procesów sprzedażowych – użyteczność, architektura informacji, nawigacja,
- projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu,
- checklista sklepu online,
- konstruowania procesu zamówienia – najlepsze praktyki.
- Skuteczna komunikacja w projektach e-commmerce – perswazja, mechanizmy, content.
- Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie? – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy.
- Czy i w jaki sposób można „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji? – o prostych i teoretycznie słowach bez znaczeniach, które wpływają na efekt sprzedażowy.
- 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji?
- Neuromarketing w praktyce – 7 złotych zasad oddziaływania na odbiorcę.
- Trendy w e-handlu – mobile (m-commerce), social shopping, zakupy grupowe, itp.
Ćwiczenie praktyczne – konstruowanie modelowego szablonu, Ćwiczenie praktyczne – analiza treści sprzedażowych, prezentacja produktu.
5. Leady, czyli jak pozyskiwać klientów na usługi internetowe?
- Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe?
- co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
- model generowanie leadów,
- taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B,
- jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
- dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce,
- performacne marketing i afiliacja (zewnętrzna – sieci i wewnętrzna – member gets member).
- Landing Page i systemy transakcyjne:
- jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
- strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu akcji?
- sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW,
- formularz kontaktowy – najlepsze wzorce i typowe błędy,
- wnioski internetowe – jak projektować by zwiększać konwersję?
- motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online.
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych, LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza.
6. Reklama displayowa - planowanie kampaniach targetowanych i zasięgowych w Internecie:
- Cele i taktyka kampanii typu display (reklama odsłonowa).
- Dostosowanie narzędzi do celów i budżetu promocji w sieci – czy i warto wykorzystywać bannery w komunikacji online?
- Planowanie mediów online – zasięg, efekt, hybrydy – jak tanio i skutecznie kupować media w sieci?
- Kreacje w działaniach osłonowych – ewolucja form displayowych – jak tworzyć kreacje, które użytkownicy chcą klikać?
- Jak tworzyć formaty wideo w sieci?
- Monitoring i egzekucja – pomiar i optymalizacja kampanii online – od CPM i CTR do RTB i CPA, czyli o efektywności w pigułce.
- Programmatic – jak kupować powierzchnię w modelach RTB?
Ćwiczenia praktyczne – analiza kreacji reklamowej + projektowanie formatów dipslay, narzędzia analityczne reklamy display/planowania powierzchni.
7. E-mailing i newsletter:
- Budowanie i pozyskiwanie baz e-mailingowych.
- Jak znaleźć i kupić „dobrą” bazę e-mailingową?
- Sztuka pozyskiwania adresów e-mail – 15 sprawdzonych sposobów.
- Formy e-mail marketing – reklamowy e-mailing, newslettery i biuletyny, formy niestandardowe np. e-zin.
- Treść w e-mailingu – nadawca, tytuł, zawartość wiadomości – jak skłaniać użytkowników do zauważenia i otwarcia wiadomości?
- Praktyka redagowania komunikatów za pośrednictwem e-maila – od informacji i wiedzy po perswazję i „zmuszanie” do kliknięcia?
- Eyetracking w e-mailingu na przykładzie wybranych branż - jak użytkownicy widzą i czytają Twoje wiadomości?
- Wysyłka i pomiar efektywności – dostępne narzędzia i przegląd systemów mailingowych – co mierzyć, jak interpretować dane i wyciągać wnioski?
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie e-mailingu reklamowego.
8. SEM – komunikacja marketingowa w wyszukiwarkach:
- Koncepcja działań SEO (Search Engine Optimization) – działania w ramach serwisu (on-site) i poza nim (offline).
- Wybór partnera SEO i sposobu rozliczeń.
- 50 kluczowych elementów algorytmu Google wpływających na pozycje serwisu w wyszukiwarce.
- PPC – reklama Adwords w wyszukiwarce: zasady, taktyka, możliwości; od algorytmu, przez dobór słów kluczowych po treści reklam.
- Jak zbudować strategię SEM? – praktyka, partnerzy, budżet.
- Optymalizacja aktywności SEM – jak monitorować, wyciągać wnioski i zwiększać efektywność sprzedaży?
- Reklama kontekstowa jako uzupełnienie działań typu search marketing.
- Content a SEO – case study o budowaniu linków do serwisu za pośrednictwem atrakcyjnych treści.
Ćwiczenia praktyczne – przykłady i narzędzia SEO, strategie budowania linków.
9. Social media – świadomość, lojalność, angażowanie:
- Idea Social Media – szanse i zagrożenia, czyli czy, gdzie i w jaki sposób realizować działania w ramach mediów społecznościowych?
- Target społeczności – użytkownicy, aktywność, różnice w kontekście wieku, profilu i zainteresowań. Czy właściwie dobierasz platformę do grupy docelowej?
- Najpopularniejsze platformy social media – przegląd i kategoryzacja mediów społecznościowych od A do Z.
- Definowanie strategii społecznościowych na przykładzie Facebook – jak zacząć i efektywnie komunikować w sferze social media? Sprawdzone sposoby pisania postów i tworzenia reklam.
- Jak pozyskiwać fanów i rozliczać kampanie w ramach Facebook Ads?
- Komuikacja B2B w social media – Linkedin, Slideshare.
- Komunikacja w modelu „wielu-do-wielu” – język, posty, komentarze.
- Współpraca z blogerami – jak wybierać, ile płacić i dobierać aktywność?
- Aktywność organiczna i reklamowa na kluczowych platformach LinkedIn, YouTube, Instagram.
Ćwiczenia praktyczne – przykłady kampanii social media – Polska i świat, planowanie komunikacji na fanpage.
10. Mobile – od WWW przez aplikacje po promocję na smatfonach i tabletach:
- Rynek mobile’a w Polsce i na świecie - fakty, dane i wykresy – czyli o „przenośnym internecie” garść cyfr w kontekście działań marketingowo-sprzedażowych.
- Multiscreening – jak mobile zmienia tradycyjne i online’owe kanały komunikacji i sprzedaży?
- Specyfika WWW versus mobilne witryny – projektowanie mobilnego serwisu „krok po kroku”.
- Użyteczność w mobilnym internecie – jak projektować przyjazne interfejsy?
- Testowanie mobilnych projektów – kluczowe błędy i dobre praktyki.
- Mobilne prototypowanie – praktyczne narzędzi.
- Mobilny handel – jak tworzyć serwisy sprzedażowe w mobile’u? 3 kluczowe podejścia.
- Aplikacja czy serwis? – wady i zalety poszczególnych rozwiązań.
- Klasyfikacja aplikacji mobilnych od A do Z – inspiracje, trendy, przykłady.
- Android versus iOS. Natywne, hybrydowe czy webowe – czym się kierować przy projektowaniu i wyborze platform?
- 28 rad projektowych – błędy i dobre praktyki.
- Uxer Experience w mobile’u – sztuka projektowania pod użytkownika.
- 10 skutecznych sposobów na promocję aplikacji – Polska i Świat.
- Standardy mobilnej reklamy w komórce od A do Z – ewolucja form i narzędzi.
- Planowanie mobilnych mediów – od tradycyjnego modelu do sieci mobilnych jak AdMob i iAD.
- Mobilne AdWords – specyfika realizacji kampanii.
- Niestandardowe formy reklamy mobilne – check-in, QR, content marketing, gratisy, identyfikacja obrazu, social media, etc.
- 10 inspiracji mobilnych – jak kreatywnie wykorzystać mobile w strategii firmy.
- Wereable devices – trendy, specyfika, narzędzia.
- iBeacons – jak łączyć świat online z offline?
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie i promocja aplikacji mobilnej.
11. Niestandardowe narzędzia, czyli jak sprzedać rynkowi swój sukces?
- Taktyka, formy i działania w ramach internetowego Public Relations.
- Niestandardowe instrumenty komunikacji online – marketing szeptany (word-of-mouth), podcasty i videocasty, webinaria, inne eventy online.
- Idea Web 2.0 – jak wybrać narzędzia, które przynoszą efekt i w jaki sposób dobierać formę do grupy docelowej?
- Trendsetterzy – identyfikacja, angażowanie, egzekucja.
- Trendy w e-marketingu – RealTimeMarketing, brand-buttler, DIY, itp.
- Trendsetterzy – identyfikacja, angażowanie, egzekucja.
12. Badania e-marketingowe i analityka internetow:
- Koncepcja badań internetowych – audyt, weryfikacja i badania użyteczności:
- 3 formy badań online (user/site/action-centric),
- badania ilościowe i jakościowe – cele, formy, przykłady raportów,
- przegląd rozwiązań badacza online – od bezpłatnych narzędzi po modele licencjonowane,
- eyetracking – testy projektów graficznych i nawigacyjnych,
- badania usability – testy i zadania jako elementy weryfikujące skuteczność projektów WWW,
- mapy cieplne i clicktracking jako obraz efektywności działań w sieci,
- pozostałe metody (wywiady pogłębione, listy kontrolne, audyty eksperckie),
- grupy kreatywne online – wykorzystanie potencjału klientów, przeciętnych konsumentów i ekspertów via WWW (pionierskie projekty Dell, Starbucks).
- Web analityka w pigułce, czyli Google Analytics od A do Z:
- co mierzyć i jak interpretować? – przegląd kluczowych statystyk i raportów w GA,
- wady i zalety Google Analytics – co najistotniejsze w pomiarze i gdzie leżą problemy GA (próbkowanie, opóźnienie, koncentracja na odsonie)?
- definiowanie celów, modele atrybucji i konwersje – co buduje ruch, a co faktycznie sprzedaje?
- panel administracyjny i ustawienia – co każdy e-marketer powinien wiedzieć?
- co jeszcze musisz wiedzieć o GA? – integracje z AdWords i GWT, filtry, segmenty, parametryzacja.
- Konkurencja i benchmarking:
- benchmarking jako koncepcja adaptowania najlepszych rozwiązań,
- identyfikacja konkurencji w Internecie,
- kluczowe parametry oceny porównawczej,
- praktyczne metody analizy internetowej konkurencji,
- wnioski i formułowanie celów na bazie analizy konkurencji i benchmarkingu.
- Koszty marketingu online:
- struktura budżetu w kampanii reklamowej,
- ile kosztuje powierzchnia reklamowa?
- koszty badań marketingowych online – ilościowe i jakościowe,
- ROI – sposoby pomiaru zwrotu inwestycji w Internet.
Ćwiczenia praktyczne – raporty badawcze w sieci, ćwiczenie praktyczne – analiza WWW i konkurencji, interpretacja danych.
Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa tj. wykład z dyskusją oraz wymianą praktycznych doświadczeń. Podczas kursu każdy blok kończy się pracą indywidualną lub grupową weryfikującą wiedzę w praktyce. Jedną z istotnych form szkoleniowych będą studia przypadków i najlepszych praktyk wraz prezentacją tematycznych raportów z Polski i Świata. Kurs jest nastawiony na wymianę doświadczeń oraz dyskusję. Dodatkowo uczestnikom zostaną zaprezentowane przydatne narzędzia e-marketing, e-commerce, analityczne (bezpłatne i płatne) pozwalające na automatyzację lub udoskonalenie komunikacji e-marketingowej. Wskazanie lektur i wartościowych serwisów/artykułów uzupełniających materiał.
Cele:
- przekazanie najlepszych praktyk w zakresie budowanie strategii komunikacji marketingowej w Internecie,
- omówienie kluczowych (i niszowych) narzędzi e-marketingu – od WWW przez narzędzia promocji online po niestandardowe formy komunikacji online,
- przedstawienie skutecznych sposobów wykorzystania, wdrożeń i case study poszczególnych form aktywności online (SEO, SEM, Display, Social Media, Wideo, Mobile, Content Marketing, ePR, itp.),
- zaprezentowanie sposobów i narzędzi pomiaru skuteczności działań internetowych oraz analizy rentowności promocji online,
- omówienie sposobów segmentacji użytkowników w sieci i ewolucji zachowań online pod kątem aktywności reklamowo-sprzedażowej,
- omówienie kluczowych mierników efektywności i pojęć e-marketingowych.
Adresaci szkolenia:
Kurs adresowany jest do osób planujących jak i obecnie zajmujących się działaniami promocyjno-sprzedażowymi w obszarze Internetu. Akademia jest polecana zarówno absolwentom studiów wyższych jak i specjalistom oraz menedżerom pragnących pozyskać wiedzę i nabyć kompetencje w zakresie szeroko pojętego marketingu i sprzedaży internetowej. Akademia kładzie duży nacisk na wykształcenie praktycznych umiejętności - stąd też prócz części wykładowej przewidziany jest szereg ćwiczeń i zadań indywidualnych oraz w grupach mających na celu nabycie kluczowych kompetencji w ramach e-marketingu. Kurs jest alternatywą studiów podyplomowych. Absolwenci kursu zostaną wyposażeni w niezbędną wiedzę i praktyczną wiedzę pozwalającą na posługiwanie się tytułem E-marketing Managera.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Po zakończeniu zajęć uczestnik otrzymuje dyplom studium akademickiego Akademii E-Marketing wystawiany przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Dla osób posiadających wyższe wykształcenie istnieje możliwość uzyskania świadectwa studiów podyplomowych po spełnieniu wymagań określonych przez Studium Podyplomowe WSG.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy na kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 90,
- tryb weekendowy/wieczorowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt:
- ścieżka grupowa i mieszana: 3 100 zł,
- ścieżka indywidualna: 3 500 zł.