Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

MS Word - poziom zaawansowany

800 zł 24 h

Uczelnia jest Centrum Egzaminacyjnym Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Po ukończeniu szkolenia możecie Państwo zdawać egzamin certyfikacyjny ECDL w naszej Uczelni.

Szczegółowe informacje dotyczące certyfikacji ECDL znajdują się na stronie www.ecdl.pl.

Program:

1. Formatowanie:

  • Tekst:
    • położenie obiektów graficznych (rysunek, obraz, wykres, diagram, tabela)
    • opcja Znajdź i zamień dla formatu czcionki, formatu akapitu, znaczników akapitu, dzielenia stron
    • opcja Wklej dla sformatowanego i niesformatowanego tekstu.
  • Akapity:
    • interlinie, parametry: co najmniej, dokładnie, wielokrotnie
    • parametry akapitów
    • modyfikacja numeracji w listach wielopoziomowych.
  • Style:
    • tworzenie, modyfikowanie i uaktualnianie stylów czcionek
    • tworzenie, modyfikowanie i uaktualnianie stylów akapitów.
  • Kolumny:
    • układ wielu kolumn, zmiana liczb i rozkładu kolumn
    • zmiana szerokości kolumn i odstępów między nimi, wstawianie i usuwanie linii pomiędzy kolumnami
    • wstawianie i usuwanie przerw pomiędzy kolumnami.
  • Tabele:
    • autoformatowanie tabel oraz różne style tabel
    • podział i scalanie komórek w tabeli
    • zmiana marginesów komórek, wyrównanie, kierunek tekstu
    • automatyczne wstawianie nagłówka tabeli na górze każdej strony
    • dzielenie wierszy pomiędzy stronami
    • sortowanie danych według wybranej kolumny lub kilku kolumn
    • zamiana tekstu na tabelę i odwrotnie.

2. Odwołania:

  • Przypisy końcowe i dolne, podpisy:
    • dodawanie podpisu powyżej lub poniżej obiektu graficznego, tabeli
    • etykiety podpisów
    • format numeracji podpisów
    • wstawianie, modyfikowanie przypisów
    • zmiana przypisów dolnych na końcowe i odwrotnie.
  • Spisy i indeksy:
    • spis treści
    • spis ilustracji
    • indeks: hasło główne i podrzędne
    • tworzenie i uaktualnianie indeksów opartych o oznaczone hasła indeksu.
  • Zakładki i odsyłacze:
    • zakładki
    • odsyłacze do elementów numerowanych, nagłówków, zakładek, równań i tabel
    • dodawanie odsyłaczy do indeksów.

3. Zwiększanie wydajności pracy:

  • Pola:
    • bloki konstrukcyjne (szybkie części): autor, nazwa pliku, ścieżka dostępu, rozmiar pliku, fill-in
    • funkcja Suma w tabeli
    • format numeracji pola
    • blokowanie, odblokowywanie i aktualizowanie pola.
  • Formularze i szablony:
    • tworzenie i modyfikacja formularzy przy użyciu dostępnych opcji: pole tekstowe, pole wyboru, rozwijalne menu
    • wstawianie testu pomocy do formularza
    • ochrona dokumentu
    • modyfikacja szablonów.
  • Korespondencja seryjna:
    • edycja i sortowanie listy adresatów
    • reguły: jeśli…, to…, inaczej…
    • łączenie dokumentów z listą odbiorców wg zadanych kryteriów.
  • Łączenie, linkowanie:
    • hiperłącza
    • łączenie danych z dokumentów oraz aplikacji i wyświetlanie ich jako jeden obiekt
    • aktualizowanie i usuwanie łączy
    • osadzanie danych w dokumencie jako obiekt
    • edycja i usuwanie osadzonych danych.
  • Automatyzacja:
    • automatyczne formatowanie tekstu
    • automatyczna korekta tekstu
    • autouzupełnianie
    • makra: zmiana ustawienia strony, wstawianie tabeli z powtarzającym się wierszem nagłówkowym, wstawianie bloków konstrukcyjnych do nagłówka i stopki dokumentu
    • przypisywanie makro do wskazanego obiektu.

4. Współpraca przy edycji:

  • Śledzenie i podgląd zmian:
    • śledzenie zmian w dokumencie używając odpowiedniego podglądu
    • akceptacja lub odrzucanie zmian w dokumencie
    • komentarze/notatki
    • porównywanie i łączenie dokumentów.
  • Dokument główny:
    • tworzenie dokumentu głównego z tytułów dokumentów podrzędnych
    • wstawianie i usuwanie dokumentów podrzędnych w dokumencie głównym
    • tworzenie konspektu do organizacji dokumentu: zwiń, rozwiń, przesuń w górę, przesuń w dół, zmień poziom.
  • Ochrona:
    • hasła zabezpieczające dokument
    • wprowadzanie zabezpieczeń w dokumencie umożliwiających tylko podgląd zmian oraz komentarzy.

5. Końcowa obróbka dokumentu:

  • Sekcje:
    • podział między sekcjami
    • orientacja stron, wyrównanie pionowe, ustawianie marginesów dla danej sekcji.
  • Ustawienia dokumentów:
    • nagłówki i stopki w sekcjach dokumentu, pierwsza strona, parzyste i nieparzyste strony
    • znaki wodne.

Cele:
Szkolenie ma na celu przypomnienie podstaw oraz zapoznanie się z zaawansowanymi opcjami MS Word – poprawnego formatowania dokumentów tekstowych do wykorzystania w różnych celach praktycznych (oferty, dyplomy, korespondencja seryjna i inne dokumenty używane w biurze).

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając 
formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 24
- tryb: weekendowy/wieczorowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt: 800 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI