Zarządzanie skoncentrowane na rezultat
1 550 zł
16 h
Program szkolenia:
Moduł 1 Istota przywództwa – wizja i rola szefa
- Mapa kompetencji menedżera
- Style zarządzania i ich efektywność
- Schematy w zarządzaniu – przeformułowanie
Moduł 2 Zarządzanie skoncentrowane na rezultat – wprowadzenie
- Założenia zarządzanie skoncentrowanego na rezultatach
- Kolejność działań w koncepcji ROM
- Jak dobrze postawić cel – zasada SMART
- Rola nastawienia w pracy menedżera - postawa proaktywna a postawa reaktywna
Moduł 3 Zarządzanie zespołem skoncentrowane na rezultat
- Istota zespołowości
- Korzyści pracy w zespole – efekt synergii
- Typologia zespołów w oparciu o dwa wymiary: siła więzi i zadaniowość
- Team, Set, Towarzystwo Wzajemnej Adoracji, Dramat
- Dobór osób w zespole – pułapki w procesie tworzenia zespołu
- Dynamika procesu grupowego – kierunki rozwoju
- Role podejmowane przez członków zespołu
- Działania sprzyjające efektywnemu funkcjonowaniu zespołu
Moduł 4 Narzędzia zarządzania w metodzie ROM
- Cykl komunikacyjny – podstawowe narzędzie w ROM
- Komunikacja w organizacji: kanały komunikacyjne, efektywne przekazywanie informacji, jasność sytuacji komunikacyjnych
- Bariery w komunikacji – błędy w przepływie informacji
- Reguły tworzenia umów na rezultat
- Rozmowa planująca
- Rozmowa monitorująca – coachingowe metody udzielania wsparcia
- Rozmowa oceniająca
- Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
Moduł 5 Współpraca w metodzie ROM
- Aktywne poszukiwanie współpracy
- Szanse i pułapki rywalizacji
- Wygrywająca taktyka współpracy WIN-WIN
- Metody budowania współpracy ukierunkowane na rezultat
- TOP TEN zasad współpracy w metodzie ROM
Cel szkolenia:
Szkolenie polegające na doskonaleniu umiejętności menedżerskich w kontekście Zarządzania Zorientowanego na Rezultat.
W ramach szkolenia szczególny akcent położony zostanie na:
- rozwój postaw przywódczych,
- ukształtowanie otwartości na zmiany,
- rozwój umiejętności koordynowania działań zespołów w kierunku wyznaczonych celów,
- rozwój kompetencji w zakresie planowania i realizowania cyklu komunikacyjnego w zarządzaniu,
- rozwój umiejętności w obszarze przygotowania i prowadzenia rozmów planujących, monitorujących i oceniających z podwładnym,
- nabycie umiejętności skutecznego motywowania do współpracy w zespole.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie udziału w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenia:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16,
- tryb: wieczorowy/weekendowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 1 550 zł