Współpraca zespołu menedżerskiego
840 zł
16 h
Praca zespołowa jest podstawą działania i to od niej w dużej mierze zależy sukces organizacji.
Sprawnie funkcjonujące zespoły są kluczowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy. W związku z tym umiejętność współpracy jest podstawą skutecznego realizowania zadań i osiągania celów.
Szkolenie jest zaproszeniem do retrospekcji zasad współpracy zespołu menedżerskiego oraz komunikacji międzywydziałowej. Skuteczna komunikacja jest kluczem do efektywnego współdziałania i podążania zgodnie z wypracowaną strategią organizacji, o czym niestety wiele firm zapomina. Podczas szkolenia zajmujemy się kluczowymi obszarami współdziałania zespołu menedżerskiego oraz komunikacją między działami.
Program:
1. Konsekwencje płynące z różnych rodzajów sprawowania władzy:
- jak tworzą się zespoły ludzi
- jakie są cechy dobrze działającego zespołu
- jakie są cechy źle działającego zespołu
- dysfunkcje pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego.
2. Komunikacja i więzi interpersonalne:
- warunki sprzyjające efektywnej komunikacji
- warunki zakłócające efektywną komunikację
- stereotypy jako oczekiwania zniekształcające rzeczywistość
- jak słuchać efektywnie
- czy jestem dobrym słuchaczem; autotest z refleksją
- zadawanie pytań
- myślenie grupowe
- poznawanie punktu widzenia i opinii innych
- konstruktywna krytyka
- asertywna komunikacja w grupie – techniki wspierające współpracę.
3. Komunikacja – wizja, misja, plany cele:
- rola komunikacji w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności za realizację zadań i rezultaty
- cele grupy i poczucie własnej skuteczności
- wartości w grupie – życzliwość, szacunek i siła
- zaufanie fundamentem współpracy
- weryfikacja obrazu siebie w zespole
- bariery komunikacyjne w grupie
- normy grupowe.
4. Konstruktywny konflikt:
- nastawienie do konfliktu – czy konflikt może być produktywny
- konstruktywny konflikt szansą rozwoju
- jak przeprowadzać gorące i konstruktywne debaty
- sposoby rozwiązywania problemów
- podejmowanie decyzji.
Cele:
- kształtowanie postaw współpracy w zespole menedżerskim
- wzmocnienie umiejętności skutecznego komunikowania się
- wypracowanie standardów budowania odpowiedzialności i szacunku w grupie oraz między wydziałami
- poszerzenie umiejętności współpracy w zespole i przezwyciężania barier na jej drodze
- poprawa umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w grupie.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 16
- tryb: weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 840 zł