Rehabilitacja dzieci i niemowląt w oparciu o terapię sensoryczną
1 100 zł
40 h
Program:
Teoria:
1. Rozwój ruchowy, obserwacja jakości ruchu pod kątem interpretacji SPD (Zaburzenia Przetwarzania Sensorycznego, dawniej zwanych zaburzeniami SI).
2. Zapoznanie i doskonalenie Arkusza Obserwacji Klinicznej.
3. Zapoznanie, doskonalenie i interpretacja prób orientacyjnych w oparciu o Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej (dla dzieci w normie intelektualnej, bez problemów neurologicznych).
Praktyka:
1. Analiza danych uzyskanych z wywiadu i arkuszy diagnostycznych – diagnoza badanych dzieci.
2. Analiza nagrań uczestników z wybranych zagadnień diagnozy SI – praca w grupach.
3. Prezentacja wybranych przypadków /obserwacja, plan terapii, terapia.
4. Obserwacja funkcjonowania sensomotorycznego dzieci poniżej 5 roku życia - interpretacja.
5. Planowanie terapii Integracji Sensorycznej dla wybranych dzieci – na podstawie uzyskanych informacji, posiadanych wyników zachowań sensomotorycznych, obserwacji klinicznej oraz prób orientacyjnych w oparciu o Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej.
6. Podstawowe założenia i zasady terapii Integracji Sensorycznej.
7. Specyfika diagnozy i terapii dziecka z obniżonym napięciem mięśniowym.
8. Udany kontakt i komunikacja w diagnozie i terapii.
9. Aspekty małej motoryki.
Praktyka + Teoria:
1. Warsztaty przedsionkowe (zajęcia praktyczne w grupach).
2. Reakcja adaptacyjna – podstawa rozwoju Integracji Sensorycznej.
3. Dysfunkcje układu przedsionkowo-proprioceptywnego – diagnoza i terapia.
4. Dysfunkcje zmysłu dotyku – diagnoza i terapia.
5. Dyspraksja – założenia terapii.
6. Pozostałe zaburzenia przetwarzania sensorycznego – podstawowe zasady postępowania terapeutycznego.
7. Stymulacja sensoryczna niemowląt z grupy ryzyka.
8. Podstawowa stymulacja sensomotoryczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym.
9. Zastosowanie metody Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci autystycznych.
10. Podstawowa stymulacja sensomotoryczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
11. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową – podstawowe zasady postępowania terapeutycznego.
12. Techniki hamowania i pobudzania ośrodkowego układu nerwowego.
13. Niebezpieczeństwo i objawy nadmiernej stymulacji.
Cele:
Wprowadzenie do kursów uprawniających do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej.
Adresaci:
Kurs kierowany jest do psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, fizjoterapeutów (z tytułem licencjata lub magistra).
Świadectwo kwalifikacyjne:
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie.
Egzamin / zaliczenie:
Egzamin teoretyczny.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 40
- tryb: weekendowy lub wieczorowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 1 100 zł