Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Współpraca zespołu menedżerskiego

640 zł

Program:

1. Konsekwencje płynące z różnych rodzajów sprawowania władzy:

  • jak tworzą się zespoły ludzi
  • jakie są cechy dobrze działającego zespołu
  • jakie są cechy źle działającego zespołu
  • dysfunkcje pracy zespołowej wg. Patricka Lencioniego.

2. Komunikacja i więzi interpersonalne:

  • warunki sprzyjające efektywnej komunikacji
  • warunki zakłócające efektywną komunikację
  • stereotypy jako oczekiwania zniekształcające rzeczywistość
  • jak słuchać efektywnie
  • czy jestem dobrym słuchaczem; autotest z refleksją
  • zadawanie pytań
  • myślenie grupowe
  • poznawanie punktu widzenia i opinii innych
  • konstruktywna krytyka
  • asertywna komunikacja w grupie – techniki wspierające współpracę.

3. Komunikacja – wizja, misja, plany cele:

  • rola komunikacji w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności za realizację zadań i rezultaty
  • cele grupy i poczucie własnej skuteczności
  • wartości w grupie – życzliwość, szacunek i siła
  • zaufanie fundamentem współpracy
  • weryfikacja obrazu siebie w zespole
  • bariery komunikacyjne w grupie
  • normy grupowe.

4. Konstruktywny konflikt:

  • nastawienie do konfliktu – czy konflikt może być produktywny
  • konstruktywny konflikt szansą rozwoju
  • jak przeprowadzać gorące i konstruktywne debaty
  • sposoby rozwiązywania problemów
  • podejmowanie decyzji.

Cele:

  • kształtowanie postaw współpracy w zespole menedżerskim
  • wzmocnienie umiejętności skutecznego komunikowania się
  • wypracowanie standardów budowania odpowiedzialności i szacunku w grupie oraz między wydziałami
  • poszerzenie umiejętności współpracy w zespole i przezwyciężania barier na jej drodze
  • poprawa umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w grupie.

Metody prowadzenia zajęć:

  • Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
  • Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
  • Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
  • mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI