Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Współpraca z trudnym klientem

640 zł

Program:

1. Komunikacja z trudnym klientem (telefoniczna i bezpośrednia):

  • wzbudzanie wiarygodności i zaufania poprzez swoje zachowanie i ton głosu
  • dostosowanie stylu wypowiedzi oraz zachowania do rozmówcy (odzwierciedlenie)
  • komunikacja niewerbalna w sytuacjach opanowania emocji klienta
  • trening dotyczący w/w aspektów komunikacji: ton głosu, postawa, gestykulacja, kontakt wzrokowy, dystans przestrzenny.

2. Rozpoznawanie zachowań – typów klienta i dopasowanie sposobu prowadzenia rozmowy:

  • klient nastawiony na samodzielne podejmowanie decyzji „fachowiec”
  • klient nastawiony na doradztwo
  • klient reklamacyjny – zgłaszający dużo zastrzeżeń
  • klient przykładający wagę do szczegółów i danych
  • klient z określonymi celami
  • klient obawiający się problemów
  • klient mówiący o swoich dotychczasowych doświadczeniach, przyzwyczajony do „starego” rozwiązania
  • trening dotyczący rozpoznawania określonego typu klienta i dostosowania sposobu prowadzenia rozmowy.

3. Odpieranie zastrzeżeń klienta i opanowanie emocji:

  • techniki odpierania zastrzeżeń – zastrzeżenia emocjonalne, racjonalne, taktyczne
  • zastrzeżenia co do ceny – dlaczego i kiedy klient jest w stanie zapłacić więcej
  • negocjowanie ustępstw i rabatów
  • porównywanie się z konkurencją
  • radzenie sobie ze zdenerwowanym klientem.; radzenie sobie z trudnym rozmówcą, zachowanie się w stresowej sytuacji
  • ćwiczenie; najczęściej pojawiające się zastrzeżenia – opracowanie sposobów radzenia sobie z konkretnymi uwagami klientów i trening reagowania.

4. Skuteczne przekonywanie.

5. Elementy wywierania wpływu ułatwiające przekonywanie – prawa perswazji:

  • prawo wzajemności
  • prawo limitu
  • prawo sympatii
  • prawo kontrastu
  • prawo konsekwencji
  • prawo społecznego dowodu słuszności
  • prawo autorytetu
  • ćwiczenie: Wykorzystanie w argumentowaniu praw perswazji.

Cele:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do rozmów z klientem trudnym, który zgłasza zastrzeżenia, jest niezadowolony lub nieprzekonany do oferty firmy.

Metody prowadzenia zajęć:

  • Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
  • Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
  • Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
  • Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
  • mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI