Współpraca z trudnym klientem
640 zł
Program:
1. Komunikacja z trudnym klientem (telefoniczna i bezpośrednia):
- wzbudzanie wiarygodności i zaufania poprzez swoje zachowanie i ton głosu
- dostosowanie stylu wypowiedzi oraz zachowania do rozmówcy (odzwierciedlenie)
- komunikacja niewerbalna w sytuacjach opanowania emocji klienta
- trening dotyczący w/w aspektów komunikacji: ton głosu, postawa, gestykulacja, kontakt wzrokowy, dystans przestrzenny.
2. Rozpoznawanie zachowań – typów klienta i dopasowanie sposobu prowadzenia rozmowy:
- klient nastawiony na samodzielne podejmowanie decyzji „fachowiec”
- klient nastawiony na doradztwo
- klient reklamacyjny – zgłaszający dużo zastrzeżeń
- klient przykładający wagę do szczegółów i danych
- klient z określonymi celami
- klient obawiający się problemów
- klient mówiący o swoich dotychczasowych doświadczeniach, przyzwyczajony do „starego” rozwiązania
- trening dotyczący rozpoznawania określonego typu klienta i dostosowania sposobu prowadzenia rozmowy.
3. Odpieranie zastrzeżeń klienta i opanowanie emocji:
- techniki odpierania zastrzeżeń – zastrzeżenia emocjonalne, racjonalne, taktyczne
- zastrzeżenia co do ceny – dlaczego i kiedy klient jest w stanie zapłacić więcej
- negocjowanie ustępstw i rabatów
- porównywanie się z konkurencją
- radzenie sobie ze zdenerwowanym klientem.; radzenie sobie z trudnym rozmówcą, zachowanie się w stresowej sytuacji
- ćwiczenie; najczęściej pojawiające się zastrzeżenia – opracowanie sposobów radzenia sobie z konkretnymi uwagami klientów i trening reagowania.
4. Skuteczne przekonywanie.
5. Elementy wywierania wpływu ułatwiające przekonywanie – prawa perswazji:
- prawo wzajemności
- prawo limitu
- prawo sympatii
- prawo kontrastu
- prawo konsekwencji
- prawo społecznego dowodu słuszności
- prawo autorytetu
- ćwiczenie: Wykorzystanie w argumentowaniu praw perswazji.
Cele:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do rozmów z klientem trudnym, który zgłasza zastrzeżenia, jest niezadowolony lub nieprzekonany do oferty firmy.
Metody prowadzenia zajęć:
- Pierwsze spotkanie na żywo z trenerem – poznanie się uczestników i trenera, ustalenie zasad pracy, omówienie potrzeb szkoleniowych, przedstawienie formy działań, cześć teoretyczna i praktyczna zajęć
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online wykłady – związane z zaplanowanym zakresem merytorycznym szkolenia.
- Udostępnione na platformie www.onte.wsg.byd.pl online ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez uczestników lub w mniejszych grupach zadaniowych.
- Udostępnione pliki zawierają materiały szkoleniowe, prezentacje, filmiki i inne, pełniące role zasobów uzupełniających pozyskaną w trakcie szkolenia wiedzę.
- Drugie spotkanie na żywo z trenerem poprzez jedną z aplikacji: Teams, Zoom lub Skype – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie poznanych zagadnień, wprowadzanie nowych treści, ćwiczenia w podgrupach, studium przypadków itp.
- mini-wykłady, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, feedback, analiza, wyciąganie wniosków, samoocena
Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie