Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Logistyka, jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa

840 zł 8 h

Program:

1. Rola logistyki w ujęciu mikro i makro:

  • Zasady organizacji działu logistyki.
  • Konflikty logistyczne w przedsiębiorstwie.
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw. Konflikty logistyczne w łańcuchach dostaw.
  • Koszty konfliktów.
  • Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.
  • Obsługa klienta:
  • Charakterystyka klienta wewnętrznego.
  • Charakterystyka klienta zewnętrznego.
  • Koszty obsługi klienta.
  • Ocena opłacalności klientów. Próg obsługi klienta – przychody i koszty po osiągnięciu
    progu.
  • Elementy obsługi klienta.
  • Etapy obsługi klienta.
  • Standardy obsługi klienta.
  • Poziom obsługi klienta.

2. Zaopatrzenie:

  • Fazy procesu zaopatrzenia. Funkcje zaopatrzenia.
  • Metody oceny dostawców.
  • Kwalifikacja dostawców.
  • Metoda ABC w procesie klasyfikacji dostawców.
  • Faza składania zamówień. Dokumenty.
  • Ekonomiczna wielkość zamówienia.
  • Zapas spekulacyjny.
  • Sytuacje kryzysowe w obszarze zaopatrzenia.
  • Opakowanie, jednostki logistyczne, znakowanie.
  • Identyfikacja i obniżka kosztów w obszarze zaopatrzenia.
  • Wskaźniki efektywności sfery zaopatrzenia.

3. Transport:

  • Charakterystyka transportu oraz technologii transportowych.
  • Transport własny a obcy. Kryteria doboru środka transportu.
  • Zapasy a sfera transportu.
  • Kryteria wyboru i oceny przewoźnika.
  • Koszty transportu.
  • Konsolidacja w transporcie. Transport całopojazdowy. Transport intermodalny.
  • Wskaźniki efektywności sfery transportu.

4. Zapasy i magazynowanie:

  • Charakterystyka zapasów.
  • Rola zapasów w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw.
  • Klasyfikacja zapasów – układ funkcjonalny.
  • Klasyfikacja zapasów metodą ABC/XYZ.
  • Metody ułożenia zapasów w magazynie.
  • Metody kontroli zapasów:
    - metoda stałej wielkości zamówień;
    - metoda stałego okresu zamawiania.
  • Mierniki i wskaźniki służące do badania efektywności gospodarki magazynowej.

Cele:
Celem kursu jest poznanie najnowszych trendów i rozwiązań związanych z logistyką przedsiębiorstw, wyrobienie wśród słuchaczy umiejętności właściwej, wieloaspektowej oceny kosztochłonności poszczególnych procesów logistycznych oraz ich wpływu na koszty globalne przedsiębiorstwa, nabycie zdolności diagnozowania istniejących rozwiązań w logistyce firmy i łańcucha dostaw, wyrobienie zdolności określenie miejsca i roli przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw, wyrobienie umiejętności zestawiania kosztów i przychodów generowanych przez sferę logistyki.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Szkolenie kończy się wydaniem certyfikatu wystawianego przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy o szkolenie.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 8,
- tryb: weekendowy/wieczorowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt: 840 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI