Logistyka, jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa
840 zł
8 h
Program:
1. Rola logistyki w ujęciu mikro i makro:
- Zasady organizacji działu logistyki.
- Konflikty logistyczne w przedsiębiorstwie.
- Zarządzanie łańcuchem dostaw. Konflikty logistyczne w łańcuchach dostaw.
- Koszty konfliktów.
- Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.
- Obsługa klienta:
- Charakterystyka klienta wewnętrznego.
- Charakterystyka klienta zewnętrznego.
- Koszty obsługi klienta.
- Ocena opłacalności klientów. Próg obsługi klienta – przychody i koszty po osiągnięciu
progu.
- Elementy obsługi klienta.
- Etapy obsługi klienta.
- Standardy obsługi klienta.
- Poziom obsługi klienta.
2. Zaopatrzenie:
- Fazy procesu zaopatrzenia. Funkcje zaopatrzenia.
- Metody oceny dostawców.
- Kwalifikacja dostawców.
- Metoda ABC w procesie klasyfikacji dostawców.
- Faza składania zamówień. Dokumenty.
- Ekonomiczna wielkość zamówienia.
- Zapas spekulacyjny.
- Sytuacje kryzysowe w obszarze zaopatrzenia.
- Opakowanie, jednostki logistyczne, znakowanie.
- Identyfikacja i obniżka kosztów w obszarze zaopatrzenia.
- Wskaźniki efektywności sfery zaopatrzenia.
3. Transport:
- Charakterystyka transportu oraz technologii transportowych.
- Transport własny a obcy. Kryteria doboru środka transportu.
- Zapasy a sfera transportu.
- Kryteria wyboru i oceny przewoźnika.
- Koszty transportu.
- Konsolidacja w transporcie. Transport całopojazdowy. Transport intermodalny.
- Wskaźniki efektywności sfery transportu.
4. Zapasy i magazynowanie:
- Charakterystyka zapasów.
- Rola zapasów w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw.
- Klasyfikacja zapasów – układ funkcjonalny.
- Klasyfikacja zapasów metodą ABC/XYZ.
- Metody ułożenia zapasów w magazynie.
- Metody kontroli zapasów:
- metoda stałej wielkości zamówień;
- metoda stałego okresu zamawiania.
- Mierniki i wskaźniki służące do badania efektywności gospodarki magazynowej.
Cele:
Celem kursu jest poznanie najnowszych trendów i rozwiązań związanych z logistyką przedsiębiorstw, wyrobienie wśród słuchaczy umiejętności właściwej, wieloaspektowej oceny kosztochłonności poszczególnych procesów logistycznych oraz ich wpływu na koszty globalne przedsiębiorstwa, nabycie zdolności diagnozowania istniejących rozwiązań w logistyce firmy i łańcucha dostaw, wyrobienie zdolności określenie miejsca i roli przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw, wyrobienie umiejętności zestawiania kosztów i przychodów generowanych przez sferę logistyki.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Szkolenie kończy się wydaniem certyfikatu wystawianego przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy o szkolenie.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 8,
- tryb: weekendowy/wieczorowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.
Koszt: 840 zł